洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Beautiful Things - Benson Boone【歌詞和訳】

Beautiful Things

Beautiful Things

  • Benson Boone
  • ポップ
  • ¥255

 

 

For a while there, it was rough

しばらくの間は大変だったけど


But lately I've been doin' better

ここ最近調子がいいよ


Than the last four cold Decembers I recall

ここ数年の冬の寒さを思えばね


And I see my family every month

家族にも毎月会ってるし


I found a girl my parents love

両親もあの子を気に入ってる


She'll come and stay the night

夜は僕と一緒にいてくれて


And I think I might have it all

望みが全て叶ったのかも、なんて

 

 

 

And I thank God every day

日々神様に感謝するんだ


For the girl He sent my way

僕の人生に彼女を登場させてくれたことを


But I know the things He gives me

でも知ってるんだ、彼が与えたものは


He can take away

奪い去ることもできてしまう


And I hold you every night

だから毎晩君を抱きしめるんだよ


And that's a feeling I wanna get used to

その感覚に慣れてしまいたいのに


But there's no man as terrified

As the man who stands to lose you

君を失いやしないかと怖くてたまらない

 

 

 

Oh, I hope I don't lose you

君を失いませんように


Mmm, please, stay

お願い、行かないで


I want you, I need you, oh, God

君が欲しい、君が必要なんだ


Don't take

奪わないで


These beautiful things that I've got

僕が賜ったこの美しい存在を

 

Please, stay

お願いだ、行かないでくれ


I want you, I need you, oh, God

君が欲しいよ、必要なんだ


Don't take

奪わないでくれよ


These beautiful things that I've got

僕が賜ったこの美しい存在を


Oh, ooh

Please, don't take

お願い、奪い去らないで

 

 

 

I found my mind, I'm feelin' sane

とても穏やかに日々を過ごせてる


It's been a while, but I'm findin' my faith

久しぶりに大切なものを見つけたよ


If everything's good and it's great

全て順調に行っているんだから


Why do I sit and wait till it's gone?

今はその全てを守るために頑張るだけだよね


Oh, I'll tell ya, I know I've got enough

わかるよ、今で十分幸せだと思ってる


I've got peace and I've got love

穏やかさと愛おしさを同時に賜ったんだもの

 

But I'm up at night thinkin' I just might lose it all

でも夜になると全て失うことを考えてしまう

 

 

 

Please, stay

お願い、行かないで


I want you, I need you, oh, God

君が欲しい、君が必要なんだ


Don't take

奪わないで


These beautiful things that I've got

僕が賜ったこの美しい存在を

 

Oh, ooh

Please, stay

お願いだ、行かないでくれ


I want you, I need you, oh, God

君が欲しいよ、必要なんだ


I need

僕には必要なんだよ


These beautiful things that I've got

僕が賜ったこの美しい存在が