洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Belong Together - Mark Ambor【歌詞和訳】

Belong Together

Belong Together

  • Mark Ambor
  • ポップ
  • ¥255

 

 

I know sleep is friends with death

眠りは死の友達だって知ってるけど

 

But maybe I should get some rest

多分僕は少し休んだ方がいいな

 

'Cause I've been out here workin' all damn day

だって一日中働き詰めだったから

 

Blueberries and butterflies

ブルーベリーと蝶々

 

The pretty things that greet my eyes

僕の目に挨拶してくる可愛い物たち

 

When you call and I say, "I'm on my way"

電話がかかって来ると僕は"今向かってる!"

 

(One, two!)

 

 

 

You and me belong together

君と僕は相性ぴったりだよ

 

Like cold iced tea and warmer weather

よく冷えたアイスティーと暖かい天気みたい

 

Where we lay out late underneath the pines

松の下で計画を立てていればどこでだって

 

And we still have fun when thе sun won't shine

太陽が輝いていなくたって僕らは楽しめる

 

You and me belong togеther all the time

君と僕は2人で1つだよ どんな時でもね

 

 

 

(Mm, mm, mm)

(Oh, woah, oh)

 

 

 

Spillin' wine and homemade drinks

ワインと自家製ドリンクを溢れさせながら

 

We throw a cheers, the worries sink

乾杯をすれば心配事も減っていくよ

 

Damnit, it's so good to be alive

もうっ、生きてるって最高だ

 

We know that we don't got much

手にしたものはそれほど多くない

 

But, then again, it's just enough

でもそう思いきや今のままで十分だったりする

 

To always find a way for a good time

楽しい時間を過ごす方法を見つけるにはね

 

 

 

You and me belong together

君と僕は相性ぴったりだよ

 

Like cold iced tea and warmer weather

よく冷えたアイスティーと暖かい天気みたい

 

Where we lay out late underneath the pines

松の下で計画を立てていればどこでだって

 

And we still have fun when thе sun won't shine

太陽が輝いていなくたって僕らは楽しめる

 

You and me belong togеther

君と僕は2人で1つだよ

 

 

 

This love is all we need

この愛があれば他には何も必要ない

 

Oh, we've got so much

2人には十分すぎる程だよ

 

You and me, oh

君と僕だけでいいんだ

 

 

 

You and me belong together

君と僕は相性ぴったりだよ

 

Like cold iced tea and warmer weather

よく冷えたアイスティーと暖かい天気みたい

 

Where we lay out late underneath the pines

松の下で計画を立てていればどこでだって

 

And we still have fun when thе sun won't shine

太陽が輝いていなくたって僕らは楽しめる

 

You and me belong togеther all the time

君と僕は2人で1つだよ どんな時でもね

 

 

 

It goes on and on and on (Hey)

ずっと続いていくよ

 

It goes on and on and on (Ha-ha-ha)

これからもずっと続いていく

 

It goes on and on and on (Woo)

2人はずっと変わらないんだ