洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

daydreamers - TENDER【歌詞和訳】

daydreamers

daydreamers

  • TENDER
  • シンガーソングライター
  • ¥255

 

 

Cos we're daydreamers

僕たちはデイドリーマーだからさ


I can’t live without thinking about you

君のことを考えずには生きていけないよ


The smell of your skin

君の肌の香り


The shape of your bruises

君の痣の形


The thought of your touch making me lose it

君に触れることを考えただけでもうダメなんだ

 

 


When you’re not home

君が家にいない時は


You’re the only thing on my mind

君のことだけを考えてるよ


Leaving notes around the house for me to find

家のそこかしこにメモを残してほしいんだ

僕が見つけられるように


Say you’ll love me all the time

四六時中愛してるって言って


Say you’ll love me all the time

四六時中愛してるって言ってよ

 

 

 

Yeah we're daydreamers

そう、僕らはデイドリーマー


I don’t think about anything else

他のことなんて考えないよ


You’ll be there when I ask for help

助けが欲しい時は君が僕のそばにいてくれる


Baby you let me know you well

君は自分が考えてることを

沢山僕に伝えてくれるよね


Sun barely set you hold me still

日もまだ沈んでないのに僕を抱き締めてくれて

 


I know you and I let you know me too

君のことがわかるから

僕も君に僕の想いをちゃんと伝えられるんだ


I can tell when it's not going well

僕が上手くいってない時は素直に甘えられる


You don’t have to love me every single day

毎日欠かさずなんて

僕を愛してくれなくてもいいよ


Just love me when it matters and baby I'm ok

君が好きだなって思った時に

愛してくれれば僕はそれだけで十分

 

 


Stay home

ねえ、家にいてよ


So I don’t have to miss you

僕が寂しくないようにさ

 

If you have to go

もし出かけなきゃいかけないなら


Baby I’ll go where you do

僕は君と一緒にどこにでも行くよ


Don’t wanna be without you

君と離れてるのは嫌なんだ