洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Maybe My Soulmate Died - iamnotshane【歌詞和訳】

Maybe My Soulmate Died

Maybe My Soulmate Died

  • iamnotshane
  • ポップ
  • ¥255

 

 

I never got your number

君の番号もらえなかったなあ

 

Am I reading into your smile

僕って君の笑顔を深読みしすぎかな

 

Or am I reading between your lips?

それとも君の唇を?

 

Was that a spark, am I imagining this?

あれは一瞬のきらめきだったのか、

それとも僕がそうだと想像してるだけ?

 

Maybe you got somewhere to be

多分君には帰る場所があって

 

And I'm afraid of what the answer will be

本当にそうだったら嫌だなって思っちゃって

 

So instead, I watch you leave

だから代わりに君がいなくなるところを見てる

 

 

 

Maybe my soulmate died

多分僕のソウルメイトは死んじゃったんだ

 

I don't know, maybe I don't have a soul

わかんない

僕に"ソウル"なんてものが元々ないのかもね


What if I saw you on the train last night and I just walked on by?

もし昨日の夜電車で君を見かけたのに

ただ通り過ぎてたら?


What if I never let you in?

もし僕が君を見逃していたとしたら?

 

And now you're with somebody who did

そしたら君は今ちゃんと

君を見つけてくれた人と一緒にいるんだろうな


All of this miscommunication, indecisiveness, be patient

僕のこのコミュ障さと優柔不断さと

無駄な我慢強さが本当に嫌になる

 

 

 

Not the type to take a risk

リスクを取るタイプじゃないんだけど

 

But now I'm worried I'll regret this

今はそれを後悔する日が来るんじゃないか

不安だよ

 

It's a fear of rеjection

拒絶されることへの恐怖と

 

It's a hope for redеmption

救いへの期待

 

Maybe you got somewhere to be

多分君には帰る場所があって

 

And I'm afraid of what the answer will be

本当にそうだったら嫌だなって思っちゃって

 

So instead, I watch you leave

だから代わりに君がいなくなるところを見てる

 

 

 

Maybe my soulmate died

多分僕のソウルメイトは死んじゃったんだ

 

I don't know, maybe I don't have a soul

わかんない

僕に"ソウル"なんてものが元々ないのかもね


What if I saw you on the train last night and I just walked on by?

もし昨日の夜電車で君を見かけたのに

ただ通り過ぎてたら?


What if I never let you in?

もし僕が君を見逃していたとしたら?

 

And now you're with somebody who did

そしたら君は今ちゃんと

君を見つけてくれた人と一緒にいるんだろうな


All of this miscommunication, indecisiveness, be patient

僕のこのコミュ障さと優柔不断さと

無駄な我慢強さが本当に嫌になる

 

 

 

Always second-guessing

いつも後悔ばっかり

 

Always second-guessing (maybe my soulmate died)

いつも後から自己批判ばかりしてるんだ

(多分僕のソウルメイトは死んじゃってる)

 

Always second-guessing

いつも後悔ばっかり

 

Always second-guessing

いつも後から自己批判ばかりしてるんだ

 

 

 

Maybe my soulmate died

多分僕のソウルメイトは死んじゃったんだ

 

I don't know, maybe I don't have a soul

わかんない

僕に"ソウル"なんてものが元々ないのかもね


What if I saw you on the train last night and I just walked on by?

もし昨日の夜電車で君を見かけたのに

ただ通り過ぎてたら?