洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

There's Nothing Holdin' Me Back - Shawn Mendes【歌詞和訳】

There's Nothing Holdin' Me Back

There's Nothing Holdin' Me Back

  • ショーン・メンデス
  • ポップ
  • ¥255

 

 

I wanna follow where she goes

彼女が行く場所について行きたい

 

I think about her and she knows it

彼女のこと考えてるし相手もそれをわかってる

 

I wanna let her take control

あの子に主導権を握らせたいんだ

 

'Cause every time that she gets close, yeah

だって近づかれる度こんな有様だから

 

 

 

She pulls me in enough to keep me guessing, hmmm

ずっとハラハラして目が離せないよ

 

Maybe I should stop and start confessing

きっとこんなの止めて白状した方がいいよな

 

Confessing, yeah

白状するよ

 

 

 

Oh, I've been shaking

ずっと震えてるんだ

 

I love it when you go crazy

はしゃいでる君が大好きだよ

 

You take all my inhibition

自分でも抑えが効かなくなる

 

Baby, there's nothing holdin' me back

何も僕を止められないんだ

 

You take me places that tear up my reputation

印象が悪くなるような場所に連れて行かれるし

 

Manipulate my decisions

決断さえも操られてしまう

 

Baby, there's nothing holdin' me back

僕を止められるものは何もない

 

There's nothing holdin' me back

何も僕を止められない

 

There's nothing holdin' me back

何も僕を止められやしないよ

 

 

 

She says that she's never afraid

怖いものなんて何もないって言ってた

 

Just picture everybody naked

みんなの素肌を想像するだけって

 

She really doesn't like to wait

待たされるのは好きじゃなくて

 

Not really into hesitation

遠慮をするのも好みじゃない

 

 

 

She pulls me in enough to keep me guessing, whoa

ずっとハラハラして目が離せないんだ

 

Maybe I should stop and start confessing

きっとこんなの止めて白状した方がいいよな

 

Confessing, yeah

白状するよ

 

 

 

Oh, I've been shaking

ずっと震えてるんだ

 

I love it when you go crazy

はしゃいでる君が大好きだよ

 

You take all my inhibition

自分でも抑えが効かなくなる

 

Baby, there's nothing holdin' me back

何も僕を止められないんだ

 

You take me places that tear up my reputation

印象が悪くなるような場所に連れて行かれるし

 

Manipulate my decisions

決断さえも操られてしまう

 

Baby, there's nothing holdin' me back

僕を止められるものは何もない

 

There's nothing holdin' me back

何も僕を止められない

 

 

 

'Cause if we lost our minds, and we took it way too far

だってもし僕らが正気を失い無理をしすぎても

 

I know we'd be alright, know we would be alright

2人は大丈夫だって僕にはわかるよ

 

If you were by my side, and we stumbled in the dark

もし君が僕の隣にいれば 暗闇で躓いたとしても

 

I know we'd be alright, I know we would be alright

2人は大丈夫だって僕にはわかるんだ

 

'Cause if we lost our minds, and we took it way too far

だってもし僕らが正気を失い無理をしすぎても

 

I know we'd be alright, know we would be alright

2人は大丈夫だって僕にはわかるよ

 

If you were by my side, and we stumbled in the dark

もし君が僕の隣にいれば 暗闇で躓いたとしても

 

I know we'd be alright, we would be alright

2人は大丈夫だって僕にはわかるんだ

 

 

 

Oh, I've been shaking

ずっと震えてるんだ

 

I love it when you go crazy

はしゃいでる君が大好きだよ

 

You take all my inhibition

自分でも抑えが効かなくなる

 

Baby, there's nothing holdin' me back

何も僕を止められないんだ

 

You take me places that tear up my reputation

印象が悪くなるような場所に連れて行かれるし

 

Manipulate my decisions

決断さえも操られてしまう

 

Baby, there's nothing holdin' me back

僕を止められるものは何もない

 

There's nothing holdin' me back

何も僕を止められない

 

 

 

I feel so free when you're with me, baby

君が僕といてくれれば自由になれる

 

Baby, there's nothing holdin' me back

僕を止められるものは何もない