洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Sugar- Maroon 5【歌詞和訳】

Sugar

Sugar

 

 

I'm hurting, baby, I'm broken down

傷付いてるよ、ボロボロだ

 

I need your loving, loving

君に愛してほしいんだ

 

I need it now

今すぐに

 

When I'm without you, I'm something weak

君がいないと弱くなってしまう

 

You got me begging, begging

お願いさせられてるよ

 

I'm on my knees

膝をついて

 

 

 

I don't wanna be needing your love

君の愛を欲しがりたくない

 

I just wanna be deep in your love

ただ深く浸ってたいんだ

 

And it's killing me when you're away

君がいないと辛いんだよ

 

Ooh, baby, 'cause I really don't care where you are

君がどこにいるかなんて気にしないよ

 

I just wanna be there where you are

君がいるところにいたいんだ

 

And I gotta get one little taste

ちょっと味見しなきゃな

 

 

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれない?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいるよ だって必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah, you show me good loving

君の愛を見せてよ

 

Make it alright

大丈夫にしてくれ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生に少しの甘さが欲しいんだ

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれないかな

 

 

 

My broken pieces, you pick them up

僕のバラバラのピースを君が拾い上げる

 

Don't leave me hanging, hanging

ぶら下がったまま置いてかないで

 

Come give me some

こっちに来て少し与えてほしいの

 

When I'm without ya, I'm so insecure

君といないと不安になる

 

You are the one thing, one thing

君が唯一の存在なんだ

 

I'm living for

僕の生きがい

 

 

 

I don't wanna be needing your love

君の愛を欲しがりたくない

 

I just wanna be deep in your love

ただ深く浸ってたいんだ

 

And it's killing me when you're away

君がいないと辛いんだよ

 

Ooh, baby, 'cause I really don't care where you are

君がどこにいるかなんて気にしないよ

 

I just wanna be there where you are

君がいるところにいたいんだ

 

And I gotta get one little taste

ちょっと味見しなきゃな

 

 

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれない?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいるよ だって必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah, you show me good loving

君の愛を見せてよ

 

Make it alright

大丈夫にしてくれ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生に少しの甘さが欲しいんだ

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれないかな

 

Yeah

 

 

 

I want that red velvet

赤いビロードが欲しいんだ

 

I want that sugar sweet

お砂糖の甘さが欲しい

 

Don't let nobody touch it

誰にも触らせないで

 

Unless that somebody's me

その誰かが僕でない限り

 

I gotta be a man

男にならなくちゃ

 

There ain't no other way

他に道はない

 

'Cause, girl, you're hotter than

だって君はホットだから

 

The southern California bay

南カリフォルニアの海よりも

 

I don't wanna play no games

遊びは嫌なんだ

 

I don't gotta be afraid

怖がりたくない

 

Don't give all that shy shit

シャイさなんて気にしない

 

No make up on, that's my

化粧なんてしない、それが

 

 

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれない?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいるよ だって必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah, you show me good loving

君の愛を見せてよ

 

Make it alright

大丈夫にしてくれ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生に少しの甘さが欲しいんだ

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれないかな

 

 

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれない?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいるよ だって必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah, you show me good loving

君の愛を見せてよ

 

Make it alright

大丈夫にしてくれ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生に少しの甘さが欲しいんだ

 

Sugar, yes, please

お砂糖をお願い

 

Won't you come and put it down on me?

こっちに来て僕の上にかけてくれないかな

 

Down on me, down on me, ooh