洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。リクエスト募集中。

Gone - Michl【歌詞和訳】

Gone

Gone

 

 

Damn

あーあ

 

Thought I was someone

君の特別になれたと思ってた

 

Thought we were something

僕らの関係は特別だって

 

It's always hard to understand

いつもよくわからないよ

 

When every feeling

どんな感情も

 

Leaves with no reason

理由なく僕に植え付けられる

 

Can't even balance no more

もうバランスすら上手く取れないよ

 

Cause I put all my weight on you

だって君が僕の全てだったから

 

 

 

But you're gone

でも君はいなくなってしまった

 

Don't care how much I try

僕がどれだけ引き留めても気にしやしない

 

You're gone

君はもういない

 

And I'm not too surprised

そんなに驚きもしないよ

 

You're gone

君は去っていったんだ

 

When you're all that's on my mind

僕は君のことしか考えられないのに

 

 

 

You're gone

君は去っていった

 

You're gone

もう行ってしまったんだ

 

 

 

Damn

あーあ

 

I poured the concrete

僕がコンクリートを注ぎ

 

You laid the ceiling

君が天井を張った

 

And it hurts to tear it down

取り壊すには胸が痛むよ

 

But our home is empty

でも僕らの家は空っぽで

 

And all of the memories keep trying to erase

思い出はみな消えようとしている

 

But I spent all my change on you

小銭も君への公衆電話で全て使い切ったのに

 

 

 

But you're gone

でも君はいなくなってしまった

 

Don't care how much I try

僕がどれだけ引き留めても気にしやしない

 

You're gone

君はもういない

 

And I'm not too surprised

そんなに驚きもしないよ

 

You're gone

君は去っていったんだ

 

When you're all that's on my mind

僕は君のことしか考えられないのに

 

 

 

You're gone

君は去っていった

 

You're gone

もう行ってしまったんだ

 

 

 

How did a feeling so strong

どうしたらこんなに強い感情が

 

End up just feeling so wrong?

結局はただの間違いだったと思えるのだろう

 

Answers to questions I want

質問に答えてくれよ

 

 

 

But you're gone

でも君はいなくなってしまった

 

Don't care how much I try

僕がどれだけ引き留めても気にしやしない

 

You're gone

君はもういない

 

And I'm not too surprised

そんなに驚きもしないよ

 

You're gone

君は去っていったんだ

 

When you're all that's on my mind

僕は君のことしか考えられないのに

 

 

 

You're gone

君は去っていった

 

You're gone

もう行ってしまったんだ

 

You're gone

もう帰ってはきてくれない