洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

One Call Away - Charlie Puth【歌詞和訳】

One Call Away

One Call Away

 

 

I'm only one call away

電話をくれたらすぐに駆けつけるよ


I'll be there to save the day

君を救いにそばに行くから


Superman got nothing on me

スーパーマンだって僕には敵わない


I'm only one call away

電話1本で駆けつけるからね

 

 

 

Call me, baby, if you need a friend

友達が必要だったら僕に電話して


I just wanna give you love

君に愛を与えたいんだ


C'mon, c'mon, c'mon

大丈夫だよ、ほらおいで


Reaching out to you, so take a chance

手を伸ばすから掴んでみて

 

No matter where you go

君がどこに行ったとしても


You know you're not alone

ひとりじゃないからね

 

 

 

I'm only one call away

電話をくれたらすぐに駆けつけるよ


I'll be there to save the day

君を救いにそばに行くから


Superman got nothing on me

スーパーマンだって僕には敵わない


I'm only one call away

電話1本で駆けつけるからね

 

 

 

Come along with me and don't be scared

僕と一緒においで、怖がらないで


I just wanna set you free

君を自由にしてあげたいだけなんだ


C'mon, c'mon, c'mon

大丈夫だよ、ほらおいで


You and me can make it anywhere

君と僕でならどこまででも行ける


For now, we can stay here for a while

とりあえず今はしばらくここに一緒にいよう


Cause you know, I just wanna see you smile

だってわかるでしょ、君の笑顔が見たいんだ

 

No matter where you go

君がどこに行ったとしても


You know you're not alone

ひとりじゃないからね

 

 

 

I'm only one call away

電話をくれたらすぐに駆けつけるよ


I'll be there to save the day

君を救いにそばに行くから


Superman got nothing on me

スーパーマンだって僕には敵わない


I'm only one call away

電話1本で駆けつけるからね

 

 

 

And when you're weak, I'll be strong

君が弱っている時は僕が強くなるから


I'm gonna keep holding on

捕まえて離さないよ


Now don't you worry, it won't be long

今は何も心配しないで

そう長くは掛からないから


Darling, and when you feel like hope is gone

もう希望が消え去ってしまったと感じた時は


Just run into my arms

ただ僕の腕の中においで

 

 

 

I'm only one call away

電話をくれたらすぐに駆けつけるよ


I'll be there to save the day

君を救いにそばに行くから


Superman got nothing on me

スーパーマンだって僕には敵わない

 

I'm only one, I'm only one call away

電話1本で駆けつけるからね

 

I'll be there to save the day

君を救いにそばに行くから


Superman got nothing on me

スーパーマンだって僕には敵わない

 

I'm only one call away

電話1本で駆けつけるからね

 

I'm only one call away

電話1本で駆けつけるよ