洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Stick Season - Noah Kahan【歌詞和訳】

Stick Season

Stick Season

 

 

As you promised me that I was more than all the miles combined

長距離ドライブの半分以上は僕が運転するって

約束したものだから


You must have had yourself a change of heart, like, halfway through the drive

その半分くらいの場所で

君は心変わりをしてしまったんだろう


Because your voice trailed off exactly as you passed my exit sign

だって僕の出口標識を過ぎた瞬間に

君の声は小さくなっていったから


Kept on driving straight and left our future to the right

真っ直ぐ運転し続けて僕らの将来を置いてきた

 

Now I am stuck between my anger and the blame that I can't face

今となっては自身の怒りと、

とても向き合えないような責任の間で

立ち往生している


And memories are something even smoking weed does not replace

葉っぱを吸った思い出ですら

僕にはかけがえのない思い出なんだけどな


And I am terrified of weather 'cause I see you when it rains

雨が降る季節になったら

君を見かけてしまうと思うと怯えてしまうよ


Doc told me to travel, but there's COVID on the planes

医者は旅をしろだなんて言ってくるけど

飛行機にはコロナが蔓延してるんだっての

 

 

 

And I love Vermont, but it's the season of the sticks

バーモントは好きだけど今は枯れ木の季節


And I saw your mom, she forgot that I existed

君のお母さんに会ったけど

僕の存在すら忘れてたよ


And it's half my fault, but I just like to play the victim

半分は僕のせいだけど今はただ被害者面して


I'll drink alcohol till my friends come home for Christmas

クリスマスに友達が会いに来るまで酒を飲む

 

And I'll dream each night of some version of you

そして色んな姿形の君を毎晩夢に見るんだ


That I might not have, but I did not lose

どの君にも会えなかったかもしれないけど

手に入れてないんだから失った訳じゃない


Now you're tire tracks and one pair of shoes

君は今や運転のタイヤ痕であり1足の靴

(=どちらも2つで1つのものなので

   "君"はもう別の誰かと一緒にいる?)


And I'm split in half, but that'll have to do

僕は半分に分かれたままだけどそれも仕方ない

 

 

 

So I thought that if I piled something good on all my bad

自分の悪いところを覆い隠すように

良いことをしていたんだろうな僕は


That I could cancel out the darkness I inherited from Dad

父親から引き継いだ闇を帳消しできるように


No, I am no longer funny 'cause I miss the way you laugh

今となっちゃ君の笑い声が恋しくて

僕は面白い奴ですらなくなっちゃったよ


You once called me forever, now you still can't call me back

僕らは永遠だって一度言ってくれたけど

今は電話さえ掛け直してくれないんだね

 

 

 

And I love Vermont, but it's the season of the sticks

バーモントは好きだけど今は枯れ木の季節


And I saw your mom, she forgot that I existed

君のお母さんに会ったけど

僕の存在すら忘れてたよ


And it's half my fault, but I just like to play the victim

半分は僕のせいだけど今はただ被害者面して


I'll drink alcohol till my friends come home for Christmas

クリスマスに友達が会いに来るまで酒を飲む

 

And I'll dream each night of some version of you

そして色んな姿形の君を毎晩夢に見るんだ


That I might not have, but I did not lose

どの君にも会えなかったかもしれないけど

手に入れてないんだから失った訳じゃない


Now you're tire tracks and one pair of shoes

君は今や運転のタイヤ痕であり1足の靴


And I'm split in half, but that'll have to do

僕は半分に分かれたままだけどそれも仕方ない

 

 

 

 

Oh, that'll have to do

仕方ないんだ


My other half was you

僕の半分は君だったんだよ


I hope this pain's just passing through

この痛みが通り過ぎていくことを願ってるけど


But I doubt it

何だか怪しいな

 

 

 

And I love Vermont, but it's the season of the sticks

バーモントは好きだけど今は枯れ木の季節


And I saw your mom, she forgot that I existed

君のお母さんに会ったけど

僕の存在すら忘れてたよ


And it's half my fault, but I just like to play the victim

半分は僕のせいだけど今はただ被害者面して


I'll drink alcohol till my friends come home for Christmas

クリスマスに友達が会いに来るまで酒を飲む

 

And I'll dream each night of some version of you

そして色んな姿形の君を毎晩夢に見るんだ


That I might not have, but I did not lose

どの君にも会えなかったかもしれないけど

手に入れてないんだから失った訳じゃない


Now you're tire tracks and one pair of shoes

君は今や運転のタイヤ痕であり1足の靴


And I'm split in half, but that'll have to do

僕は半分に分かれたままだけどそれも仕方ない

 

Have to do

仕方ないんだ