洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

What Was I Made For? - Billie Eilish【歌詞和訳】

 

 

I used to float, now I just fall down

ふわふわ浮かんでたのに今は沈むだけ

 
I used to know but I’m not sure now

昔はわかってたのに今はよくわからない


What I was made for

私は何のために生まれてきたの?


What was I made for?

生まれてきた理由は何?

 

 


Takin’ a drive, I was an ideal

ドライブをする私は理想そのものだった


Looked so alive, turns out I’m not real

イキイキしてたけど私は本物じゃなかったのね


Just something you paid for

ただあなたがお金を出した物に過ぎない


What was I made for?

私は何のために生まれてきたの?

 

 

 

‘Cause I, I

だって私、私...


I don’t know how to feel

どんな気持ちになったらいいかわからない


But I wanna try

でもわかりたいとは思ってるの


I don’t know how to feel

どう受け取ったらいいかわからないけど


But someday, I might

いつかわかるかもしれない


Someday, I might

いつの日かわかる日が来るかもしれない

 

 

 

When did it end? All the enjoyment

いつ終わったの?あの楽しい時間は


I’m sad again, don’t tell my boyfriend

また悲しくなった、彼氏には言わないでね


It’s not what he’s made for

彼はそのために生まれてきたんじゃないから


What was I made for?

私は何のために生まれてきたんだろう

 

 

 

‘Cause I, ’cause I

だって私、だって私...

 

I don’t know how to feel

どんな気持ちになったらいいかわからない


But I wanna try

でもわかりたいとは思ってるの


I don’t know how to feel

どう受け取ったらいいかわからないけど


But someday, I might

いつかわかるかもしれない


Someday, I might

いつの日かわかる日が来るかもしれない

 

 

 

Think I forgot how to be happy

"幸せ"の感じ方を忘れちゃったんだ


Something I’m not, but something I can be

私ではないもの、でも私がなれるもの


Something I wait for

私が待っている何か


Something I’m made for

私が生まれてきた理由


Something I’m made for

私が生まれてきた理由