洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Not My Fault - Reneé Rapp & Megan Thee Stallion【歌詞和訳】

Not My Fault

Not My Fault

  • Reneé Rapp & ミーガン・ジー・スタリオン
  • ポップ
  • ¥255

 

 

(You know what?)

(あのね)


(It's not my fault you're like in love with me or something)

(あんたが私に恋か何かでもしてるみたいなのは

 私のせいじゃないから)

 

 

 

It's not my fault

私のせいじゃないの


You came with her, but she might leave with me

あなたがあの子と来たのに

あの子は私といなくなっちゃうのは


It's not my fault

私のせいじゃない


You've gotta pay for what I get for free

私はタダで貰えちゃうようなものに

あなたがお金を払わなきゃいけないのは


It's not my fault

それ私のせいじゃないからね


You're like, you're like, you're like in love with me

まるであなたが私に恋してるみたいなのは


It's not my fault you're like in love with me

あなたが私に恋してるみたいなのは

私のせいじゃない


You're like in love with me

あなたまるで私に恋してるみたいだね

 

 

 

Where she at? (Where she at?)

あの子はどこ?


What she doin'? (What she doin'?)

今何してるかな?


Who she with and where she from? (Oh)

誰といてどこから来たんだろう?


Oh, she's this (shе's this)

ああ、あの子ってこんな感じで


Oh, she's that (she's that)

へえ、あんななんだ


She's a flight risk on thе run, okay

走って逃げてっちゃうかもなのね、オッケー

 

She's bad (she's bad)

悪い子なんだ


She's back (she's back?)

あ、戻ってきた


Yeah, I'm back, bitch, are you done? (Huh?)

そう、私戻ってきたの、もう終わった?


Excuse me while I bite my tongue (woo)

私が黙ってる間に失礼するね

 

 

 

I'm not on the same shit from before

前からこんな感じだった訳じゃないよ


I can't take this pettiness, now I'm bored, uh-huh

こんなつまらないことに飽きちゃっただけ


We can share, babe, there's enough for us all

分け合おうよ、沢山あるから


Told you who I am and what it is, that's not my fault

私の人となりとそれが何なのかは教えたでしょ

私のせいじゃないよ

 

 

 

It's not my fault

私のせいじゃないの


You came with her, but she might leave with me

あなたがあの子と来たのに

あの子は私といなくなっちゃうのは


It's not my fault

私のせいじゃない


You've gotta pay for what I get for free

私はタダで貰えちゃうようなものに

あなたがお金を払わなきゃいけないのは


It's not my fault

それ私のせいじゃないからね


You're like, you're like, you're like in love with me

まるであなたが私に恋してるみたいなのは


It's not my fault you're like in love with me

あなたが私に恋してるみたいなのは

私のせいじゃない


You're like in love with me

あなたまるで私に恋してるみたいだね

 

 

 

Get her number

あの子の番号貰ってきな


Get her name

名前も教えてもらって


Get a good thing while you can

いいものは貰えるうちに貰っときなよ


Kiss a blonde (kiss a blonde)

金髪の子にキスしたり


Kiss a friend (okay)

友達にキスもしちゃいな


Can a gay girl get an amen? (Amen, woo)

ゲイの女の子は共感できるでしょ?

 

 

 

I'm not on the same shit from before

前からこんな感じだった訳じゃないよ


I can't take this pettiness, now I'm bored, uh-huh

こんなつまらないことに飽きちゃっただけ


We can share, babe, there's enough for us all

分け合おうよ、沢山あるから


Told you who I am and what it is, that's not my fault

私の人となりとそれが何なのかは教えたでしょ

私のせいじゃないよ

 

 

 

It's not my fault

私のせいじゃないの


You came with her, but she might leave with me

あなたがあの子と来たのに

あの子は私といなくなっちゃうのは


It's not my fault

私のせいじゃない


You've gotta pay for what I get for free

私はタダで貰えちゃうようなものに

あなたがお金を払わなきゃいけないのは


It's not my fault

それ私のせいじゃないからね


You're like, you're like, you're like in love with me

まるであなたが私に恋してるみたいなのは


It's not my fault you're like in love with me

あなたが私に恋してるみたいなのは

私のせいじゃない


You're like in love with me(mmm)

あなたまるで私に恋してるみたいだね

 

 

 

I mean, who wouldn't wanna be in love with me? (Love with me)

だって、私に恋しない人なんていないでしょ?


I'm a mood, borin' whores gotta Pinterest me

わかるよ、つまんない女は私をすぐ

Pinterestに貼るんだよね


I'm a stallion, but they comin' for me like Trojan

私は種馬だけどみんなはトロイの木馬みたい


And it wouldn't be me if I ain't cause commotion (baow)

騒ぎが起きないなんてそんなの私じゃない


Bitch so bad, dudes thought I was AI, ballin' like AI

ごめんね、男は私がAIだと思ってるみたい

AIみたいにかっこいいって


Stick to the motherfuckin' money like a stapler, stack like Jenga

ホチキスみたいに金に執着して

ジェンガみたいに積み重なってる


Any pussy bitch get stroked like a painter

どんな女の子もまるで絵描きみたいに

優しく撫でてあげる

 

It's funny how the mean girl open all the doors (all the doors)

意地悪な女の子がどんなドアも開けていくの

面白いよね


But I been told y'all, I'm the black Regina George (baow)

でも言ってるでしょ

私は黒人版のレジーナジョージ


Bikini top, booty shorts, Megan-core

ビキニのトップに短いショーツ


You was hatin' back then, now you finna hate more

そっちが嫌い返して来たから

私はもっと嫌ってあげるね


I got influence, they do anything I endorse

影響力があるからみんな私の思い通りになる


I run shit, to be a bad bitch is a sport

めちゃくちゃ追い詰めてやる

嫌な女をするのはスポーツだから

 

 

 

'Cause I woke up hotter than I was yesterday

だって起きた瞬間から昨日の自分より魅力的


Don't care about no rules 'cause I always get my way

ルールは気にしない、いつも自分の道を行くの

 

 

 

It's not my fault

私のせいじゃないの


You came with her, but she might leave with me (baow)

あなたがあの子と来たのに

あの子は私といなくなっちゃうのは


It's not my fault

私のせいじゃない


You've gotta pay for what I get for free

私はタダで貰えちゃうようなものに

あなたがお金を払わなきゃいけないのは


It's not my fault

それ私のせいじゃないからね


You're like, you're like, you're like in love with me

まるであなたが私に恋してるみたいなのは


It's not my fault you're like in love with me

あなたが私に恋してるみたいになのは

私のせいじゃない


You're like in love with me (yeah, baow, baow)

あなたまるで私に恋してるみたいだね




I woke up hotter than I was yesterday, baow (woo)

起きた瞬間から昨日の自分より魅力的


Don't care about no rules 'cause I always get my way (mmm, mmm)

ルールは気にしない、いつも自分の道を行くの


I woke up hotter than I was yesterday

起きた瞬間から昨日の自分より魅力的

 

It's not my fault you're like in love with me

あなたが私に恋してるみたいになのは

私のせいじゃない


You're like in love with me

あなたまるで私に恋してるみたいだね

 

 

 

TikTokで話題だった動画