洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

greedy - Tate McRae【歌詞和訳】

greedy

greedy

  • Tate McRae
  • ポップ
  • ¥255

 

 

(Woo)

 

He said: Are you serious? I've tried, but I can't figure out

彼は言ってた

"頼むよ、頑張ってるのにわかんないんだ"って


I've been next to you all night and still don't know what you're about

"一晩中隣にいたのにまだ君が分からない"


You keep ta'-ta'-ta'-talkin', but not much comin' out your mouth

"喋り続けてるけど大したことは言わない"


Can't you tell that I want you? I say, yeah

"僕が君を欲しがってるってわからない?"

だから私はこう言うの

 

 

 

I would want myself

私があなただったら

私だって私が欲しくなっちゃうと思う


Baby, please, believe me

大丈夫、信用して


I'll put you through hell

地獄を味わわせてあげる


Just to know me, yeah, yeah

ただ私を知ってくれたらいいの


So sure of yourself

あなたのことはよくわかったよ


Baby, don't get greedy

欲張っちゃだめ


That shit won't end well

後味良く終わったりなんてしないから


No, it won't end well

絶対いい終わり方なんてさせない

 

 

 

I see you eyein' me down, but you'll never know much past my name

舐め回すような視線わかってるよ

あなたは私の過去の名前も知ることはないのに


Or how I'm runnin' this room around and that I'm still half your age

私がどうやってこの部屋を駆け回るかも

私があなたの半分くらいの年齢ってことも


Yeah, you're loo'-loo'-loo'-lookin' at me like I'm some sweet escape

ひと時の甘い夢か何かみたいに私を見るんだね


Obvious that you want me, but I said

あなたが私を欲しがってるのは明らかだけど

私はこう言うの

 

 

 

I would want myself

私があなただったら

私だって私が欲しくなっちゃうと思う


Baby, please, believe me

大丈夫、信用して


I'll put you through hell

地獄を味わわせてあげる


Just to know me, yeah, yeah

ただ私を知ってくれたらいいの


So sure of yourself

あなたのことはよくわかったよ


Baby, don't get greedy

欲張っちゃだめ


That shit won't end well

後味良く終わったりなんてしないから


No, it won't end well

絶対いい終わり方なんてさせない

 

 

 

He said: I'm just curious, is this for real or just an act?

彼が言うの

"ただ気になるんだ、本気?それとも演技?"


Can't tell if you love or hate me, never met someone like that

"僕を大好きなのか大嫌いなのかもわからない

 こんな子今まで会ったことないよ"


Drive me so-so-so crazy, did you know you got that effect?

"僕をおかしくさせるんだ

 自分がそうさせてるってわかってる?"


I said: Lemme check, yeah

私はただ"ちょっと確認させてね"って

 

 

 

I would want myself

私があなただったら

私だって私が欲しくなっちゃうと思う


Baby, please, believe me

大丈夫、信用して


I'll put you through hell

地獄を味わわせてあげる


Just to know me, yeah, yeah

ただ私を知ってくれたらいいの


So sure of yourself

あなたのことはよくわかったよ


Baby, don't get greedy

欲張っちゃだめ


That shit won't end well

後味良く終わったりなんてしないから


No, it won't end well

絶対いい終わり方なんてさせない