洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Enchanted - Taylor Swift【歌詞和訳】

Enchanted

Enchanted

 

 

There I was again tonight

今夜もまた同じ場所に来ちゃったなあ


Forcing laughter, faking smiles

笑うことを強制されて作り笑いを浮かべる


Same old tired, lonely place

いつも通りくたびれていて孤独な場所


Walls of insincerity

嘘で塗り固められた壁


Shifting eyes and vacancy

キョロキョロと虚空を眺める


Vanished when I saw your face

でも君の顔を見た瞬間に全部消え去ったよ

 

All I can say is it was

私が言えるのはこれだけ

 

Enchanting to meet you

君との時間は魔法みたいに素敵だった

 

 

 

Your eyes whispered: Have we met?

君の目が囁いた "僕たちどこかで会ったかな?"


'Cross the room your silhouette

君の影が部屋を横切って


Starts to make its way to me

私に向かって歩いてくる


The playful conversation starts

楽しい会話が始まるんだ


Counter all your quick remarks like

君の鋭い意見に私も意見したりして


Passing notes in secrecy

内緒でメモを渡し合う

 

And it was enchanting to meet you

君との時間は魔法みたいに素敵だった


All I can say is I was

私が言えるのはこれだけ


Enchanted to meet you

私は君と会うために魔法にかけられたんだ

 

 

 

This night is sparkling

この夜はキラキラと輝いている


Don't you let it go

どうかこれで終わりにしないで


I'm wonderstruck

ずっとぼーっとしちゃうんだ


Blushing all the way home

家に帰るまでずっと頬を赤くしながら


I'll spend forever

きっと永遠に考えてしまうよ


Wondering if you knew

君が知ってたか


I was enchanted to meet you

私は君に会うために魔法にかけられたって

 

 

 

The lingering question kept me up

しきりに浮かぶ疑問のせいで寝付けない


2 AM, who do you love?

午前2時に"君は誰が好きなんだろう?"って


I wonder till I'm wide awake

すっかり目が覚めてしまうまで気になっていた


And now I'm pacing back and forth

今は行ったり来たりを繰り返してる


Wishing you were at my door, I'd

君が私を訪れてきてくれたら


Open up and you would say

私がドアを開けるから

そこで君がこう言ってくれたらいいのに

 

Hey, it was enchanting to meet you

"ねえ、魔法みたいに素敵な時間だったよ"って


All I know is I was

私にわかるのはこれだけ


Enchanted to meet you

私は君と会うために魔法にかけられたんだ

 

 

 

This night is sparkling

この夜はキラキラと輝いている


Don't you let it go

どうかこれで終わりにしないで


I'm wonderstruck

ずっとぼーっとしちゃうんだ


Blushing all the way home

家に帰るまでずっと頬を赤くしながら


I'll spend forever

きっと永遠に考えてしまうよ


Wondering if you knew

君が知ってたか

 

This night is flawless

この夜は完璧なんだ

 

Don't you let it go

どうかこれで終わりにしないで


I'm wonderstruck

ずっとぼーっとしちゃうんだ

 

Dancing around all alone

一人ぼっちで踊りながら


I'll spend forever

きっと永遠に考えてしまうよ


Wondering if you knew

君が知ってたか


I was enchanted to meet you

私は君に会うために魔法にかけられたって

 

 

 

This is me praying that

一人で祈ってるよ

 

This was the very first page

これが一番最初のページで


Not where the storyline ends

いつまでも終わることのない物語になるように


My thoughts will echo your name

私の頭の中では君の名前がエコーしてる


Until I see you again

また君に会うその時まで


These are the words I held back

言わずに隠していた言葉があるんだ


As I was leaving too soon

あの時は早くに帰ってしまって言えなかった


I was enchanted to meet you

私は君に会うために魔法にかけられたんだよ

 

 

 

Please, don't be in love with someone else

どうか他の誰かと恋に落ちないで


Please, don't have somebody waiting on you

どうか君の帰りを待つ誰かなんて作らないでよ


Please, don't be in love with someone else

どうか他の誰かと恋に落ちないで


Please, don't have somebody waiting on you (oh)

どうか君の帰りを待つ誰かなんて作らないでよ

 

 

 

This night is sparkling

この夜はキラキラと輝いている


Don't you let it go

どうかこれで終わりにしないで


I'm wonderstruck

ずっとぼーっとしちゃうんだ


Blushing all the way home

家に帰るまでずっと頬を赤くしながら


I'll spend forever

きっと永遠に考えてしまうよ


Wondering if you knew

君が知ってたか

 

This night is flawless

この夜は完璧なんだ

 

Don't you let it go

どうかこれで終わりにしないで


I'm wonderstruck

ずっとぼーっとしちゃうんだ

 

Dancing around all alone

一人ぼっちで踊りながら

 

I'll spend forever

きっと永遠に考えてしまうよ


Wondering if you knew

君が知ってたか


I was enchanted to meet you

私は君に会うために魔法にかけられたって

 

 

 

Please, don't be in love with someone else

どうか他の誰かと恋に落ちないで


Please, don't have somebody waiting on you

どうか君の帰りを待つ誰かなんて作らないでよ