洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

THATS WHAT I WANT - Lil Nas X【歌詞和訳】

THATS WHAT I WANT

THATS WHAT I WANT

  • LIL NAS X
  • ポップ
  • ¥255

 

 

(One, two, three, four)

 

Need a boy who can cuddle with me all night

一晩中抱き締められる男の子が欲しいんだ


Keep me warm, love me long, be my sunlight

僕を温めてずっと愛して

陽の光で照らしてくれるような


Tell me lies, we can argue, we can fight

嘘をついていいよ、話し合いや喧嘩をしよう


Yeah, we did it before, but we'll do it tonight

ああ、前もやったけど今夜もするんだ


An afro, black boy with the gold teeth

アフロで金の歯を持つ黒人の男の子


Dark skin, lookin' at me like he know me

暗い肌の子が僕を知ってるみたいに見てくる


I wonder if he got the G or the B

ゲイなのかな、それともバイなのかな


Let me find out and see, he comin' over to me, yeah

試してみよう、彼がこっちに来る

 

 

 

These days, I'm way too lonely

最近あまりにも寂しすぎるんだ


I'm missin' out, I know

チャンスを逃し続けてる、わかってるよ


These days, I'm way too alone

最近あまりにもひとりぼっちで


And I'm known for givin' love away but

僕は愛を与えることで知られてるけどそれでも

 

 

 

I want someone to lovе me

僕を愛してくれる人が欲しいんだ


I need someone who needs mе

僕を必要としてくれる人が欲しい


'Cause it don't feel right when it's late at night

だってしっくり来ないんだ、夜が更けても


And it's just me and my dreams

1人だけで夢を見てるなんて


So I want someone to love

だから愛しい人が欲しい


That's what I fuckin' want

それが僕の欲しいものなんだ

 

 

 

Look, you know it's harder to find in these times

ねえ、近頃は探すのが大変になったと思うだろ


But I got nothin' but love on my mind (my mind)

でも僕の心には愛しかないんだ


I need a baby while I'm in my prime

自分が1番売れてる間、愛しい人が欲しい


Need an adversary to my down and weary

反抗的な奴が僕の下で疲れててほしいんだよ

 

 

 

Like, tell me: That's life, when I'm stressin' at night

夜悩んでる時に「人生ってそういうもんだよ」

って言ってほしい


Be like: You'll be okay, and: Everything's all right, uh

「大丈夫だよ」とか「全部上手くいく」って

言われたい


Love me or nothing 'cause I'm not wanting anything

ただひたすら愛されたいんだ、

欲しいものは他にないから


But your loving, your body and a little bit of your brain

君の愛と体と少しの知恵以外は

 

 

 

These days, I'm way too lonely

最近あまりにも寂しすぎるんだ


I'm missin' out, I know

チャンスを逃し続けてる、わかってるよ


These days, I'm way too alone

最近あまりにもひとりぼっちで


And I'm known for givin' love away but

僕は愛を与えることで知られてるけどそれでも

 

 

 

I want someone to lovе me

僕を愛してくれる人が欲しいんだ


I need someone who needs mе

僕を必要としてくれる人が欲しい


'Cause it don't feel right when it's late at night

だってしっくり来ないんだ、夜が更けても


And it's just me and my dreams

1人だけで夢を見てるなんて


So I want someone to love

だから愛しい人が欲しい


That's what I fuckin' want

それが僕の欲しいものなんだ

 

 

 

I want someone to lovе me

僕を愛してくれる人が欲しいんだ


I need someone who needs mе

僕を必要としてくれる人が欲しい


'Cause it don't feel right when it's late at night

だってしっくり来ないんだ、夜が更けても


And it's just me and my dreams

1人だけで夢を見てるなんて


So I want someone to love

だから愛しい人が欲しい


That's what I fuckin' want

それが僕の欲しいものなんだ