洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Too Much - girl in red【歌詞和訳】

Too Much

Too Much

 

 

Don't you just love

ただそうしたいだけなんでしょ

 

To kill the light in my eyes?

私の目から光を奪ったり

 

To make me low when I'm high?

気持ちを上げてから下げたり

 

Oh, whoa, oh

 

(It's just a, it's just a)

(そんなのただの)

 

It's just a joke

ただのジョークでしょ

 

You always say afterwards

あなたはいつも後からそう言うの

 

Still, my feelings get hurt

でも私は傷付いてるんだよ

 

Oh, whoa, oh

 

 

 

So, please

だからお願い

 

Don't say I'm too much

やりすぎだなんて言わないで

 

That I'm over the top

大袈裟だなんて言うのやめて

 

You don't understand me

私のことわかってない

 

We're so different at heart

根っこから違うんだね私たち

 

You're on earth, I'm on mars

あなたは地球にいて私は火星にいるの

 

Ah, ah

 

 

 

All I ever wanted was your love

あなたの愛さえあれば良かったの

 

I toned myself down for you

だから自分の声を抑えてた

 

Volume one, almost mute

ボリュームは1、ほとんど無音

 

I'll never ignite

絶対爆発したりしないから

 

You always found a way to bring me down

いつもどうにかして私を凹ませたよね

 

You trivialized everything

どんなことも矮小化して

 

From my tears to my grins

私の涙から私の笑顔まで

 

Oh, whoa, oh, oh

 

 

 

It's like you're scared of anything real

現実のもの全てに怖がってでもいるみたい

 

For a second, I thought you were sincere

1秒だけあなたが誠実だと思ってしまったけど

 

But you've been dragging me down all of these years

何年も私の足を引っ張り続けてきたもんね

 

With your coldness, and I don't care

あなたの冷酷さももう気にしない

 

 

 

So, please

だからお願い

 

Don't say I'm too much

やりすぎだなんて言わないで

 

That I'm over the top

大袈裟だなんて言うのやめて

 

You don't understand me

私のことわかってない

 

We're so different at heart

根っこから違うんだね私たち

 

You're on earth, I'm on mars

あなたは地球にいて私は火星にいるの

 

Oh, oh

 

 

 

You go through life like you're on a

あなたの生き様はまるで

 

You go through life like you're on a fucking runway

まるでランウェイを歩くみたいに生きていくの

 

Dracula shoulders, baby, blocking all my Sun rays

ドラキュラの肩 私に差す陽の光を遮っていく

 

This throwing shade is so passé

投げつける悪口も古臭い

 

Forever is unlikely for us

永遠という言葉は私たちに相応しくない

 

Opposites attract, odds are more like blackjack

自分にないもの同士惹かれるの

奇数はまるでブラックジャック

 

House always wins, so I'm taking all my love back

ハウスがいつも勝つ 私の愛は全部取り戻すね

 

With you, I lose either way

あなたにはどちらにせよ負けてしまうの

 

 

 

You think I'm weird when I get too excited

私が調子に乗るのはおかしいって思ってるんだ

 

I think it's weird how you're so empty minded

そんなに頭空っぽな方がおかしいよ

 

Yeah, you've been dragging me down all of these years

何年も私の足を引っ張り続けてきたもんね

 

With your coolness, and I don't care

あなたの冷淡さももう気にしない

 

 

 

So, please

だからお願い

 

Don't say I'm too much

やりすぎだなんて言わないで

 

That I'm over the top

大袈裟だなんて言うのやめて

 

You don't understand me

私のことわかってない

 

We're so different at heart

根っこから違うんだね私たち

 

You're on earth, I'm on mars

あなたは地球にいて私は火星にいるの


But I still keep trying

それでも私はまだ分かり合いたいよ