洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Someone Else - Kenya Grace【歌詞和訳】

Someone Else

Someone Else

  • Kenya Grace
  • ダンス
  • ¥255

 

 

I think of the mornings

考えるのは一緒に過ごした朝のこと

 

We lie there talking

2人で話しながらそこに横になってたり

 

And we sat for hours

何時間も座ってたりしたよね

 

And it never got boring

退屈なんてしなかった

 

You told me you loved me

愛してるって言ってくれたね

 

While drinking your coffee

コーヒーを飲みながら

 

And I could've sworn

私断言できたのにな

 

You really did want me

君は本気だったって

 

 

 

Then we're in the club and you're kissing her neck

今クラブでは君があの子の首にキスをしてるの

 

I'm stood by myself, texting my friends

自分で自分を支えながら友達に連絡する

 

'Cause I, I, I ('cause I, I, I)

だって私、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

Then I'm getting a drink while you're falling in love

君が恋に落ちている間私はお酒を飲んでるし

 

And you dance with her like you did with us

君は私としたみたいにあの子と踊ってる

 

And I, I, I (and I, I, I)

私ね、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

I wish that I was someone else, ah

私がその"他の誰か"だったら良かったのに

 

I wish that I was someone else, ah

私がその"他の誰か"だったら良かったのに

 

 

 

I think of the evenings

考えるのは一緒に過ごした夜のこと

 

And wine on the weekend

それと週末のワイン

 

I hate to admit

認めたくないな

 

That I was so in the deep end

深みにはまってたなんて

 

And we split a taxi

タクシー代を割り勘して

 

Hold hands on the backseat

後部座席で手を握り合う

 

Yeah, I could've sworn

私断言できたのにな

 

You really did want me

君は本気だったって

 

 

 

Then we're in the club and you're kissing her neck

今クラブでは君があの子の首にキスをしてるの

 

I'm stood by myself, texting my friends

自分で自分を支えながら友達に連絡する

 

'Cause I, I, I ('cause I, I, I)

だって私、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

Then I'm getting a drink while you're falling in love

君が恋に落ちている間私はお酒を飲んでるし

 

And you dance with her like you did with us

君は私としたみたいにあの子と踊ってる

 

And I, I, I (and I, I, I)

私ね、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

I wish that I was someone else, ah

私がその"他の誰か"だったら良かったのに


I wish that I was someone else, ah, ah

私がその"他の誰か"だったら良かったのに

 

 

 

So tell me, baby, why not me?

だから教えて、なんで私じゃないの?

 

Was I just a novelty?

私はただ目新しかっただけ?

 

Why'd you choose her over me?

なんで私じゃなくあの子を選んだの?

 

Tell me, baby, why not me?

教えて、なんで私じゃないの?

 

Did you love me, honestly?

正直に言って、私のこと愛してた?

 

God, I hate that you're happy

ああ、君が幸せなのが気に入らない

 

 

 

Then we're in the club and you're kissing her neck

今クラブでは君があの子の首にキスをしてるの

 

I'm stood by myself, texting my friends

自分で自分を支えながら友達に連絡する

 

'Cause I, I, I ('cause I, I, I)

だって私、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

Then I'm getting a drink while you're falling in love

君が恋に落ちている間私はお酒を飲んでるし

 

And you dance with her like you did with us

君は私としたみたいにあの子と踊ってる

 

And I, I, I (and I, I, I)

私ね、私...

 

Hate to see you with someone else (with someone else)

君が他の誰かといるとこ見たくないの

 

I wish that I was someone else, ah

私がその"他の誰か"だったら良かったのに

 

 

 

I wish that I was someone else

私がその"他の誰か"だったら良かったのに

 

I wish that I was someone else

私がその"他の誰か"だったら良かったのに