洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

When You're Gone - Avril Lavigne【歌詞和訳】

When You're Gone

When You're Gone

 

 

I always needed time on my own

いつも自分だけの時間が必要だった


I never thought I'd

こんなこと思ったことなかったの


Need you there when I cry

泣いてる時、君にそばにいてほしいなんて

 


And the days feel like years when I'm alone

一人だとたった数日が何年もの時間に感じるよ


And the bed where you lie

あなたが寝てたベッドは


Is made up on your side

あなた側だけ整えられたまま

 

 

 

When you walk away

あなたが出ていく時


I count the steps that you take

私はただその一歩一歩を見ているの

 

Do you see how much I need you right now?

私が今どれだけあなたが必要かわかる?

 

 

 

When you're gone

あなたがいないと


The pieces of my heart are missin' you

砕け散った心があなたを恋しく思っちゃうの


When you're gone

あなたがいないと


The face I came to know is missin', too

私がよく知ってるその顔を探してしまう


When you're gone

あなたがいないと


The words I need to hear

あなたの言葉を聞きたくなるの

 

To always get me through the day

いつもその日その日を乗り越えて


And make it okay

無事家に着いたら聞いていたその言葉が


I miss you

会いたいよ

 

 

 

I've never felt this way before

こんな風に感じたこと今までなかった


Everything that I do

私がやること全てが


Reminds me of you

君を思い出させるの


And the clothes you left, they lie on the floor

あなたが残していった服は床に落ちたままで


And they smell just like you

まだあなたの匂いがする


I love the things that you do

あなたがしてくれること全部大好きなの

 

 

 

When you walk away

あなたが出ていく時


I count the steps that you take

私はただその一歩一歩を見ているの

 

Do you see how much I need you right now?

私が今どれだけあなたが必要かわかる?

 

 

 

When you're gone

あなたがいないと


The pieces of my heart are missin' you

砕け散った心があなたを恋しく思っちゃうの


When you're gone

あなたがいないと


The face I came to know is missin', too

私がよく知ってるその顔を探してしまう


When you're gone

あなたがいないと


The words I need to hear

あなたの言葉を聞きたくなるの

 

To always get me through the day

いつもその日その日を乗り越えて


And make it okay

無事家に着いたら聞いていたその言葉が


I miss you

会いたいよ

 

 

 

We were made for each other

私たちっていつも相性ぴったりだったでしょ


Out here forever

これからもずっとそうだよ


I know we were

私にはわかるの


Yeah, yeah


And all I ever wanted was for you to know

ただ私は知ってほしかったの


Everything I do, I give my heart and soul

私は心も魂もあなたのものなんだよって


I can hardly breathe, I need to feel you here with me

息もできない、そばにいてくれなきゃ嫌だよ


Yeah

 

 

 

When you're gone

あなたがいないと


The pieces of my heart are missin' you

砕け散った心があなたを恋しく思っちゃうの


When you're gone

あなたがいないと


The face I came to know is missin', too

私がよく知ってるその顔を探してしまう


When you're gone

あなたがいないと


The words I need to hear

あなたの言葉を聞きたくなるの

 

To always get me through the day

いつもその日その日を乗り越えて


And make it okay

無事家に着いたら聞いていたその言葉が


I miss you

会いたいよ