洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Smile - Avril Lavigne【歌詞和訳】

Smile

Smile

 

 

You know that I'm a crazy bitch

私はイカれてるって知ってるでしょ


I do what I want when I feel like it

やりたい時にやりたいことをするの


All I wanna do is lose control, oh, oh

めちゃくちゃになれたらそれでいい


But you don't really give a shit

でも君は本当に気にしないんだね


You go with it, go with it, go with it

こんなに波長が合うなんて


'Cause you're fucking crazy rock-n-roll

めちゃくちゃロックじゃん

 

 

 

You said: Hey, what's your name?

"ねえ、君の名前は?"なんて聞かれて


It took one look

一度目が合ったら


And now we're not the same

もう元には戻れない


Yeah, you said: Hey

そう、君が声を掛けてきて


And since that day

そしてその日から


You stole my heart

私の心を奪ってったの


And you're the one to blame (yeah)

全部君のせいだよ

 

 

 

And that's why I smile

だから私は今笑えてるの


It's been a while

ここしばらくずっと


Since every day and everything has felt this right

何しても毎日いい気分


And now you turn it all around

全部君が変えちゃったんだよ


And suddenly you're all I need

突然私に必要なのは君だけになっちゃった


The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ

 

 

 

Last night I blacked out, I think

昨日の夜って私気失ったよね、確か


What did you, what did you put in my drink?

一体飲み物に何を盛った訳?


I remember making out and then, oh, oh

キスしたところまでは覚えてるのに


I woke up with a new tattoo

起きたら新しいタトゥーが入ってた


Your name was on me and my name was on you

私には君の名前、君には私の名前が


I would do it all over again

また今度もう1回しようね

 

 

 

You said: Hey, what's your name?

"ねえ、君の名前は?"なんて聞かれて


It took one look

一度目が合ったら


And now we're not the same

もう元には戻れない


Yeah, you said: Hey

そう、君が声を掛けてきて


And since that day

そしてその日から


You stole my heart

私の心を奪ってったの


And you're the one to blame (yeah)

全部君のせいだよ

 

 

 

And that's why I smile

だから私は今笑えてるの


It's been a while

ここしばらくずっと


Since every day and everything has felt this right

何しても毎日いい気分

 

And now you turn it all around

全部君が変えちゃったんだよ


And suddenly you're all I need

突然私に必要なのは君だけになっちゃった


The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ

 

The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ

 

 

 

You know that I'm a crazy bitch

私はイカれてるって知ってるでしょ


I do what I want when I feel like it

やりたい時にやりたいことをするの


All I wanna do is lose control, oh, oh

めちゃくちゃになれたらそれでいい

 

You know that I'm a crazy bitch

私はイカれてるって知ってるでしょ


I do what I want when I feel like it

やりたい時にやりたいことをするの


All I wanna do is lose control, oh, oh

めちゃくちゃになれたらそれでいい

 

 

 

And that's why I smile

だから私は今笑えてるの


It's been a while

ここしばらくずっと


Since every day and everything has felt this right

何しても毎日いい気分

 

And now you turn it all around

全部君が変えちゃったんだよ


And suddenly you're all I need

突然私に必要なのは君だけになっちゃった


The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ

 

The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ

 

The reason why I-I-I I smi-i-ile

私が笑顔になれるのは君のおかげだよ