洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。リクエスト募集中。

Found You First - Alec Benjamin【歌詞和訳】

Found You First

Found You First

  • Alec Benjamin
  • ポップ
  • ¥204
  • provided courtesy of iTunes

 

 

Some look up at the stars and wonder if there's signs of life

星を見上げてそこに命は存在するのか考える

 

On Jupiter and Mars or if we're all alone tonight

木星や火星にも それとも今夜は2人きりなのか

 

I don't care about that

僕はそんなこと気にしないよ

 

All I care about is that

僕にとって大切なのは

 

You're with in the car and when you are right by my side

君が車に乗って僕の隣にいるってことだけ

 

Don't really need the stars because your heart is all that I

星なんか必要ない だって君の気持ちだけを

 

Really care about so

本当に大切に思っているから

 

I just want you to know

だからただ知っていてほしいんだ

 

 

 

If there was other life in the galaxy

もし銀河に他の命があったとして

 

More fish swimming in the sea

海にはもっと沢山の魚が泳いでいたとしても

 

I'd only have eyes for you, you'd be

僕には君しか見えないよ そんな状況でも

 

Still be the only one for me

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ

 

If there was other life in the universe

もし宇宙に他の命があったとしても

 

I'd tell them you're mine I found you first

君は僕のもので僕が先に見つけたって言うよ

 

I'd only have eyes for you, you'be

僕には君しか見えないんだ そんな状況でも

 

Still be the only one for me, Hmm

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ

 

 

 

It's infinite the depth inside your soul, it never ends

君の心は無限に深く 終わりなんて来ないよ

 

To know you it's to know that there's no way I could pretend

君を知ることに わかったふりすらできない

 

I could ever go back, I can't ever go back

引き返せなかったし そんなことできやしない

 

I'm infinitely falling for you intimately close

無限に惹かれていって親密なほど近くにいる

 

Like planets I revolve around your gravity's got hold

まるで君の引力に捕まって回っている惑星だ

 

And it won't let me go (Oh, it won't let me go)

僕を離してくれない

 

I just want you to know

ただ知っていてほしいんだ

 

 

 

If there was other life in the galaxy

もし銀河に他の命があったとして

 

More fish swimming in the sea

海にはもっと沢山の魚が泳いでいたとしても

 

I'd only have eyes for you, you'd be

僕には君しか見えないよ そんな状況でも

 

Still be the only one for me

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ

 

If there was other life in the universe

もし宇宙に他の命があったとしても

 

I'd tell them you're mine I found you first

君は僕のもので僕が先に見つけたって言うよ

 

I'd only have eyes for you, you'be

僕には君しか見えないんだ そんな状況でも

 

Still be the only one for me, Hmm

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ

 

 

 

There's no place I could find

他の場所でなんてきっと見つけられなかったよ

 

Someone as one of a kind

唯一無二の誰かなんて

 

You're the only one on my mind

You're the only one on my mind

君のことだけを想ってるんだ

 

 

 

If there was other life in the galaxy

もし銀河に他の命があったとして

 

More fish swimming in the sea

海にはもっと沢山の魚が泳いでいたとしても

 

I'd only have eyes for you, you'd be

僕には君しか見えないよ そんな状況でも

 

Still be the only one for me

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ

 

If there was other life in the universe

もし宇宙に他の命があったとしても

 

I'd tell them you're mine I found you first

君は僕のもので僕が先に見つけたって言うよ

 

I'd only have eyes for you, you'be

僕には君しか見えないんだ そんな状況でも

 

Still be the only one for me, Hmm

君は僕にとってかけがえのない存在なんだ