洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

The Night We Met - Lord Huron【歌詞和訳】

The Night We Met

The Night We Met

 

 

I am not the only traveler

旅人は僕だけじゃない

 

Who has not repaid his debt

借りを返せていない奴は他にもいる

 

I've been searching for a trail to follow again

また辿って行けるような道を

探している途中なんだ

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

 

 

And then I can tell myself

そしたら自分に言ってやるんだ

 

What the hell I'm supposed to do

一体なんてことをしようとしてるんだって

 

And then I can tell myself

そしたら自分に言ってやれるんだよ

 

Not to ride along with you

君とは一緒に乗って行くなって

 

 

 

I had all and then most of you

僕は全てを手に入れて

君のほとんど全ても僕のものだった


Some and now none of you

今はほとんど手元に残らず、君はもういない

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

I don't know what I'm supposed to do

何をしでかすのか自分でもわからない

 

Haunted by the ghost of you

君の亡霊に取り憑かれてるんだ

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

 

 

When the night was full of terrors

夜が恐怖で満たされると

 

And your eyes were filled with tears

君の目は涙でいっぱいになった

 

When you had not touched me yet

君とまだ触れ合っていなかったあの時に

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

 

 

I had all and then most of you

僕は全てを手に入れて

君のほとんど全ても僕のものだった


Some and now none of you

今はほとんど手元に残らず、君はもういない

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

I don't know what I'm supposed to do

何をしでかすのか自分でもわからない

 

Haunted by the ghost of you

君の亡霊に取り憑かれてるんだ

 

Take me back to the night we met

僕らが出会ったあの夜に帰してくれ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13の理由、もう一度観たくなりました。