洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Espresso - Sabrina Carpenter【歌詞和訳】

Espresso

Espresso

  • サブリナ・カーペンター
  • ポップ
  • ¥255

 

 

Now he's thinkin' 'bout me every night, oh

彼ったら毎晩私の事考えちゃってるの

 

Is it that sweet? I guess so

それがそんなに可愛いかって?多分ね

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

私ってエスプレッソだもん

 

Move it up, down, left, right, oh

上下左右に動かして

 

Switch it up like Nintendo

ゲーム機みたいに操作する

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

それが私、エスプレッソなの

 

 

 

I can't relate to desperation

何をそんなに必死になってるの?

 

My give-a-fucks are on vacation

私の心配事はホリデー中

 

And I got this one boy and he won't stop calling

この子と付き合ったらしきりに電話してくる

 

When they act this way, I know I got 'em

ここまでされたら手に入れたも同然

 

 

 

Too bad your ex don't do it for ya

気の毒ね 前の人はここまでしてくれないでしょ

 

Walked in and dream-came-trued it for ya

ゆっくり近付いてあなたの夢を叶えてあげたの

 

Soft skin and I perfumed it for ya (yes)

柔らかい肌で香水を付けてあげたよね

 

I know I Mountain Dew it for ya (yes)

くだらない話だってしてあげる

 

That morning coffee, brewed it for ya (yes)

朝のコーヒーだって豆から淹れてあげたり

 

One touch and I brand-newed it for ya

少し触れただけで新しい私になってあげたり

 

 

 

Now he's thinkin' 'bout me every night, oh

彼ったら毎晩私の事考えちゃってるの

 

Is it that sweet? I guess so

それがそんなに可愛いかって?多分ね

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

私ってエスプレッソだもん

 

Move it up, down, left, right, oh

上下左右に動かして

 

Switch it up like Nintendo

ゲーム機みたいに操作する

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

それが私、エスプレッソなの

 

 

 

Holy shit

やばいかも

 

Is it that sweet? I guess so

それってそんなに可愛い?多分ね

 

 

 

I'm working late 'cause I'm a singer

起きるのは遅いの、だって私は歌手だから

 

Oh, he looks so cute wrapped 'round my finger

私の指に包まれて彼ったら本当可愛い

 

My twisted humor make him laugh so often

私のブラックジョークでよく笑うの

 

My honeybee, come and get this pollen

私のミツバチさん、花粉を手に入れに来てよ

 

 

 

Too bad your ex don't do it for ya

気の毒ね 前の人はここまでしてくれないでしょ

 

Walked in and dream-came-trued it for ya

ゆっくり近付いてあなたの夢を叶えてあげたの

 

Soft skin and I perfumed it for ya (yes)

柔らかい肌で香水を付けてあげたよね

 

I know I Mountain Dew it for ya (yes)

くだらない話だってしてあげる

 

That morning coffee, brewed it for ya (yes)

朝のコーヒーだって豆から淹れてあげたり

 

One touch and I brand-newed it for ya

少し触れただけで新しい私になってあげたり

 

 

 

Now he's thinkin' 'bout me every night, oh

彼ったら毎晩私の事考えちゃってるの

 

Is it that sweet? I guess so

それがそんなに可愛いかって?多分ね

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

私ってエスプレッソだもん

 

Move it up, down, left, right, oh

上下左右に動かして

 

Switch it up like Nintendo

ゲーム機みたいに操作する

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

それが私、エスプレッソなの

 

 

 

Thinkin' 'bout me every night, oh

毎晩私の事考えてるって

 

Is it that sweet? I guess so (yes)

それがそんなに可愛いか?多分ね(可愛いよ)

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso (yes)

私ってエスプレッソだもん

 

Move it up, down, left, right, oh

上下左右に動かして

 

Switch it up like Nintendo (yes)

ゲーム機みたいに操作する(そう)

 

Say you can't sleep, baby, I know

眠れないんだ、分かるよ

 

That's that me, espresso

それが私、エスプレッソなの

 

 

 

Is it that sweet? I guess so

それがそんなに可愛いかって?多分ね

 

Mm, that's that me, espresso

それが私、エスプレッソなの