洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

I Was Wrong - Ryan Nealon【歌詞和訳】

I Was Wrong

I Was Wrong

  • Ryan Nealon
  • シンガーソングライター
  • ¥255

 

 

Deep down, I won't say it out loud

心の奥底で、口には出せない言葉があるんだ

 

There's a part of me I cover up with "I don't care"s

"自分には関係ない"と自分を誤魔化している

 

But my friends I introduced in college

でも大学時代に紹介した友達同士は

 

They're walking down the aisle while I'm just standing there

僕が1人立ち尽くす間にバージンロードを歩く

 

And I'm scared that

怖くなるよ

 

 

 

I'll be in the wedding but never have my own

自分には結婚なんて出来ないんだなって

 

Yeah, I could be the best man but still end up alone

付添人にはなれてもずっと独りのままなんだ

 

And I've convinced myself that I'll never fall in love

二度と恋なんてしないって言い聞かせてるけど

 

But I hope, someday, somebody makes me say

いつか誰かが言わせてくれるよう願ってる

 

 

 

"I was wrong

"僕が間違ってた"

 

Wrong to think I'd never find someone

"こんな人見つけられないと思ってたんだ"

 

Who looks at me and knows that I'm the one

"僕を唯一無二の存在だと思ってくれるなんて"

 

Get a house, start a family

"家を買ったり家族を持ったり"

 

Get a dog, and get married

"犬を飼ったり結婚したり"

 

Whatever we want

"2人がしたいことを何でも叶えられるなんて"

 

'Cause I was wrong"

"だって僕が僕を誤解してたんだ"

 

 

 

Mom stopped asking me if I was

母親も聞いてくるのをやめたよ

 

Ever gonna bring somebody home or if she'll ever have a grandkid

いい人はいないのかとか孫は見られるのかとか

 

But I'm used to giving her the excuse

でもその頃には言い訳するのに慣れてたんだ

 

That I'm so much better on my own, but what she doesn't understand is

"1人の方が居心地がいいんだ"なんて言ってさ

でも母がわからなかったのは

 

I've convinced myself that my issues are too much

"自分には問題が多すぎる"と

自分で自分に言い聞かせていたこと

 

But I hope, someday, somebody makes me say

でもいつか誰かが言わせてくれるよう願ってる

 

 

 

"I was wrong

"僕が間違ってた"

 


Wrong to think I'd never find someone

"こんな人見つけられないと思ってたんだ"

 


Who looks at me and knows that I'm the one

"僕を唯一無二の存在だと思ってくれるなんて"

 


Get a house, start a family

"家を買ったり家族を持ったり"

 


Get a dog, and get married

"犬を飼ったり結婚したり"

 


Whatever we want

"2人がしたいことを何でも叶えられるなんて"

 


'Cause I was wrong"

"だって僕が僕を誤解してたんだ"

 

 

 

'Cause I was wrong

だって僕が間違っていたから

 

 

 

I was wrong

僕が間違ってた

 

Wrong to think I'd never find someone

こんな人見つけられないと思ってたんだ

 

Who looks at me and knows that I'm the one

僕を唯一無二の存在だと思ってくれるなんて

 

Got the house, had a family

家を買ったり家族を持ったり

 

We grew old being happy

一緒に幸せに歳をとれたり

 

We got what we want

お互いの夢を一緒に叶えられたなんてさ

 

'Cause I was wrong

だって僕が僕を誤解していたから

 

 

 

Ooh, ooh-ooh-ooh

Hope I'm wrong

僕が間違っていますように

 

 

 

 

 

🏳️‍🌈