洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

i'm not okay - JVKE【歌詞和訳】

i'm not okay

i'm not okay

  • JVKE
  • ポップ
  • ¥255

 

 

You can kiss my love goodbye

キスしていいんだよ、もうさよならだから

 

Your lipstick stains washed with tears I cry

君の口紅でできた汚れが僕の涙で流れていく

 

For the first time in a while

久しぶりに

 

I can see through the lies

嘘が分かっちゃったんだ

 

Bringing secrets to light

秘密がいくつも明るみに出てきたせいで

 

 

 

How could I be so naive

なんて考えが甘かったんだろう

 

To think I had you?

君は僕のものだと思っていたなんて

 

Maybe, I'm just dumb

きっと僕はただのまぬけなんだな

 

 

 

I'm a fool, so naive

愚かでとても世間知らずだ

 

I guess I should've known

自分でもわかっておくべきだったんだろう

 

You don't love me, ooh

君は僕を愛していないことくらい

 

You don't love me

君は僕を愛してなんかない

 

Maybe, I'm just dumb

きっと僕はただのまぬけなんだ

 

 

 

Down bad

酷く落ち込んでる

 

All my friends say you're the worst

友達みんな君のことを悪く言うんだ

 

Down bad

酷く落ち込んでるよ

 

But I can't see it, vision blurred

でも僕には分からないんだ

全てに靄がかかって

 

I know I look kinda crazy, oh, yeah

頭がおかしくなったように見えるだろう?

 

But I'm feelin' good as of lately, oh, yeah

でも最近のところ気分がいいんだ

 

 

 

I let you live in my brain

君を僕の脳内に住まわせよう

 

'Cause I kinda like the pain

だってその痛みすらなんか好きだし

 

Breathe, breathe

深呼吸をしよう、深呼吸だ

 

 

 

I'm not okay

僕は大丈夫じゃない

 

Yeah, I'm broken by you, oh

そう、君に壊されてしまったんだよ

 

I'm not okay

大丈夫なんかじゃない

 

That's A-OK with me

それすら気にならないけどね