洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Lay All Your Love on Me - Dominic Cooper, Amanda Seyfried【歌詞和訳】

 

 

I wasn't jealous before we met

僕らが出会うまでは嫉妬なんてしなかった


Now every man that I see is a potential threat

今となっては目に映る全ての男が敵に見える


And I'm possessive, it isn't nice

独占欲が強いんだ、良くないな


You've heard me saying that smoking was my only vice

煙草を吸うことだけが

僕の唯一の欠点だって言ったよね

 

 

 

But now it isn't true

でも今は違うよ

 

Now everything is new

全てが変わってしまったんだ


And all I've learned

僕が知ってたことは


Has overturned

全部覆されてしまった


I beg of you

どうかお願いだよ

 

 


Don't go wasting your emotion

あなたの気持ちを無駄にしないで


Lay all your love on me

愛を全部私に注いでちょうだい

 

 

 

It was like shooting a sitting duck

じっとしている鴨を撃つくらい簡単だった


A little small talk, a smile and baby I was stuck

少し話して微笑みかけられるだけで

あなたから離れられなくなったの


I still don't know what you've done with me

何をされたのか未だにわからない


A grown-up woman should never fall so easily

大人の女はそんな簡単に

落ちたりしちゃダメなのに

 

 

 

I feel a kind of fear

何だか怖いの


When I don't have you near

あなたがそばにいてくれないと


Unsatisfied

何か足りない気がしてしまう


I skip my pride

プライドなんて捨てるから


I beg you dear

ねえ、お願いよ

 

 


Don't go wasting your emotion

君の気持ちを無駄にしないで


Lay all your love on me

愛を全部僕に注いで

 

 


Don't go sharing your devotion

他の誰かに分けたりしないで


Lay all your love on me

君の愛を全部僕に注いで


Don't go waisting your emotion

君の気持ちを無駄にしないで


Lay all your love on me

愛を全部僕に注いで

 

 


Don't go sharing your devotion

他の誰かになんて分けたりしないで


Lay all your love on me

あなたの愛を全部私に注いでちょうだい