洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

My Love Mine All Mine - Mitski【歌詞和訳】

My Love Mine All Mine

My Love Mine All Mine

 

 

Moon, a hole of light

お月様、それは光の穴


Through the big top tent up high

高く高く張った大きなテントの上に空いてるの


Here before and after me

以前の私も、今の私も変わらずに


Shining down on me

私を照らし続けている

 

Moon, tell me if I could

お月様、どうか教えて


Send up my heart to you

あなたのところまで私の心を届けられるかしら


So, when I die, which I must do

必ず迎える自分の死の瞬間は


Could it shine down here with you?

あなたと私の心で自分を照らしてあげたいの

 

 

 

'Cause my love is mine, all mine

だって私の愛は私のものだから


I love, my, my, mine

私の大切なものなのよ


Nothing in the world belongs to me

この世に私のものなんてひとつもないけれど


But my love, mine, all mine, all mine

それでもこの愛だけは全部私のものなの

 

 

 

My baby here on Earth

地上にいる私の子は


Showed me what my heart was worth

私の心にも価値があると教えてくれたの


So, when it comes to be my turn

だから私の番が回ってきたら


Could you shine it down here for her?

彼女のために照らしてくれるかしら

 

 

 

'Cause my love is mine, all mine

だって私の愛は私のものだから


I love, my, my, mine

私の大切なものなのよ


Nothing in the world belongs to me

この世に私のものなんてひとつもないけれど


But my love, mine, all mine, all mine

それでもこの愛だけは全部私のものなの


Nothing in the world is mine for free

お金をかけずに自分のものにできるものなんて

この世にひとつもないけれど


But my love, mine, all mine, all mine

それでもこの愛だけは全部私のものなの