洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Lover - Taylor Swift【歌詞和訳】

Lover

Lover

 

 

We could leave the Christmas lights up till January

クリスマスの飾りは1月まで残しておこう


This is our place, we make the rules

私たちの家だもん

自分たちでルールを決めるの


And there's a dazzling haze, a mysterious way about you, dear

まばゆい霞に謎めいた君


Have I known you 20 seconds or 20 years?

私たち知り合って20秒?それとも20年?

 

 

 

Can I go where you go?

君が行く場所について行っていいかな


Can we always be this close, forever and ever?

永遠にいつまでもずっとこの近さでいていい?


And ah, take me out, and take me home

私を連れ出して、一緒に帰ろう


You're my, my, my, my lover

君は私の愛しい人

 

 

 

We could let our friends crash in the living room

友達はリビングに泊めよう


This is our place, we make the call

私たちの家だもん、自分たちが絶対なの


And I'm highly suspicious that everyone who sees you wants you

とっても疑ってるんだよ、君を目に映すみんな

君を好きなんじゃないかって


I've loved you three summers now, honey, but I want 'em all

君を愛して3度の夏が過ぎたけど

これからの夏も一緒に過ごそう

 

 

 

Can I go where you go?

君が行く場所について行っていいかな


Can we always be this close, forever and ever?

永遠にいつまでもずっとこの近さでいていい?


And ah, take me out, and take me home

私を連れ出して、一緒に帰ろう

 

(forever and ever)

(永遠にいつまでも)


You're my, my, my, my lover

君は私の愛しい人

 

 

 

Ladies and gentlemen, will you, please, stand?

紳士淑女の皆さん、ご起立ください


With every guitar string scar on my hand

ギターの弦で傷付いた私の手で


I take this magnetic force of a man to be my lover

磁力のようなもので引き寄せられる男性を

私の恋人として手を取りたいと思います


My heart's been borrowed and yours has been blue

私の心が"借りたもの"、あなたの心が"青いもの"


All's well that ends well to end up with you

最終的に君にたどり着くよう全てが上手くいく


Swear to be overdramatic and true to my lover

大袈裟だけど愛しい人に真実を捧げるよ


And you'll save all your dirtiest jokes for me

君の秘密のジョークは私に取っておいてね


And at every table, I'll save you a seat, lover

どんなテーブルでも君の席は取っておくから

 

 

 

Can I go where you go?

君が行く場所について行っていいかな


Can we always be this close, forever and ever?

永遠にいつまでもずっとこの近さでいていい?


And ah, take me out, and take me home

私を連れ出して、一緒に帰ろう

 

(forever and ever)

(永遠にいつまでも)


You're my, my, my, my

君は私の


Oh, you're my, my, my, my

君は私の


Darling, you're my, my, my, my lover

ダーリン、君は私の愛しい人