洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

The Nights - Avicii【歌詞和訳】

The Nights

The Nights

 

 

Once upon a younger year

昔々の幼かった頃のお話


When all our shadows disappeared

影が全て消え去る時間になると


The animals inside came out to play

内に潜む野生が顔を出してきたんだ


Went face to face with all our fears

抱える恐怖心ときちんと向き合って


Learned our lessons through the tears

涙を流しながら学ぶ中で


Made memories we knew would never fade

決して消えることのない思い出を作った

 

 

 

One day, my father, he told me

ある日僕の父はこう言った


Son, don't let it slip away

"息子よ、この日々を忘れるな"


He took me in his arms, I heard him say

僕を抱き抱える腕の中で聞いたんだ


When you get older

"大人になったらいつか"


Your wild heart will live for younger days

"野生を生きる心がお前を若返らせてくれる"


Think of me if ever you’re afraid

"怖くなったら俺を思い出せばいい"

 

 

 

He said: One day, you'll leave this world behind

父は言った

"いつかお前はこの世を去ることになる"


So live a life you will remember

"だからお前が覚えていられるような

 一生を生きろ"


My father told me when I was just a child

子供の頃、父は僕に言ったんだ


These are the nights that never die

僕の中で死んでしまうことのない夜がある


My father told me

父はそう教えてくれた

 

 

 

When thunder clouds start pouring down

"雷雲から雨が降り出す頃"


Light a fire they can't put out

"自然は生み出せすことのない火を灯し"


Carve your name into those shining stars

"輝く星々にお前の名を刻むんだ"


He said: Go venture far beyond the shores

父は言った

"いくつもの海岸を越え遠く先まで冒険に出ろ"


Don't forsake this life of yours

"お前の人生を諦めるな"


I'll guide you home no matter where you are

"どこにいようと俺が家まで連れ帰るから"

 

 

 

One day, my father, he told me

ある日僕の父はこう言った


Son, don't let it slip away

"息子よ、この日々を忘れるな"


When I was just a kid, I heard him say

ただの子供だった頃、彼から聞いたんだ

 

When you get older

"大人になったらいつか"


Your wild heart will live for younger days

"野生を生きる心がお前を若返らせてくれる"


Think of me if ever you’re afraid

"怖くなったら俺を思い出せばいい"

 

 

 

He said: One day, you'll leave this world behind

父は言った

"いつかお前はこの世を去ることになる"


So live a life you will remember

"だからお前が覚えていられるような

 一生を生きろ"


My father told me when I was just a child

子供の頃、父は僕に言ったんだ


These are the nights that never die

僕の中で死んでしまうことのない夜がある


My father told me

父はそう教えてくれた

 

 

 

These are the nights that never die

僕の中で死んでしまうことのない夜がある


My father told me

父はそう教えてくれた

 

 

 

My father told me

父が教えてくれたんだ