洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Cupid's Chokehold - Gym Class Heroes【歌詞和訳】

Cupid's Chokehold (Featuring Patrick Stump)

Cupid's Chokehold (Featuring Patrick Stump)

  • ジム・クラス・ヒーローズ
  • ロック
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

 

Ba, ba, da, da
Ba, ba, da, da
Ba, ba, da, da
Ba, ba, da, da
Ba, ba, da, da

 

 

 

Take a look at my girlfriend

俺の彼女を見てくれよ


She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ


Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ

 

 

 

It's been some time since we last spoke

最後に話してから少し期間が空いちゃったね


This is gonna sound like a bad joke

悪い冗談みたいに聞こえるだろうけど


But momma, I fell in love again

母さん、俺また恋してるんだ


It's safe to say I have a new girlfriend

もう"彼女"って公表できるような間柄になった

 

And I know it sounds so old

古臭く聞こえるだろうけど


But cupid got me in a chokehold

キューピッドにチョークホールドかけられたよ


And I'm afraid I might give in

もう降参するしかなさそうだ


Towels on the mat, my white flag is wavin'

タオルも手から落ちてって白旗振ってる

 

I mean, she even cooks me pancakes

だって彼女パンケーキだって焼いてくれるし


And Alka-Seltzer when my tummy aches

腹が痛い時は痛み止めだって渡してくれる


If that ain't love, then I don't know what love is

これが愛じゃないなら

俺は愛が何なのかわからないよ

 

We even got a secret handshake

2人だけの秘密の握手すらあるんだ


And she loves the music that my band makes

俺のバンドの曲も気に入ってくれてる


I know I'm young, but if I had to choose her or the Sun

俺はまだ若いってわかってるけど

もし彼女といるか日の光を浴びれる生活の

どちらかを選べと言われたら


I'd be one nocturnal son of a gun

夜行性のろくでなしになるだろうな

 

(Ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

 

 

 

Take a look at my girlfriend

俺の彼女を見てくれよ


She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ

 

Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ

 

Take a look at my girlfriend

俺の彼女を見てくれよ


She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ

 

Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ

 

 

 

It's been a while since we talked last

最後に話してから結構経つね


And I'm tryin' hard not to talk fast

早口にならないよう頑張ってるんだけど


But dad, I'm finally thinkin' I may have found the one

父さん、ついに俺は唯一の存在を

見つけたかもしれない


Type of girl that will make you way proud of your son

きっと父さんもこんな子を見つけた俺を

誇らしく思うような女の子なんだ

 

And I know you heard the last song

最後に作った曲聞いてくれたんだろ


About the girls that didn't last long

あんまり長く続かなかった子についての歌


But I promise this is on a whole new plane

でも今回は全く違う展開になるって約束するよ


I can tell by the way she says my name (ba ba da da)

彼女の俺の呼び方だって真似できる


(Oh, Travis)

 

I love the way she calls my phone

電話で話す声も大好きだし


She even got her very own ringtone

通知音も俺のだけ変えてるらしい


If that ain't love, then I don't know what love is (ba, ba, da, da)

これが愛じゃないなら

俺は愛が何なのかわからないよ

 

It's gonna be a long drive home, but I know as soon as I arrive home

家まではかなりの距離運転するけど

出来るだけ早く着くようにしてる


And I open the door, take off my coat and throw my bag on the floor

ドアを開けてコートを脱いで

バッグを床に投げたら


She'll be back into my arms once more, for sure

彼女が俺の腕の中に帰ってくるんだ、毎回ね

 

Like la, la, la, la

歌でも歌いそうな気分だ

 

 

 

Take a look at my girlfriend

俺の彼女を見てくれよ


She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ

 

Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ

 

 

 

She's got a smile that would make the most senile

彼女の笑顔はすごいんだ


Annoying old man bite his tongue (I'm not done)

ムカつく耄碌ジジイも黙り込んじゃうくらい

(自慢はまだ終わってないぞ)


She's got eyes comparable to sunrise

日の出に匹敵するくらい美しい瞳をしてる


And it doesn't stop there (man I swear)

まだまだあるぞ(マジでめっちゃある)


She's got porcelain skin, of course she's a ten

肌も綺麗でもちろんめちゃくちゃ美人


And now she's even got her own song (but movin' on)

しかも自分で歌も作れるんだ

(他のことも話さなくちゃな)


She's got the cutest laugh I ever heard

聞いてきた中で1番可愛い笑い方をして


And we can be on the phone for three hours (not sayin' one word)

3時間も電話繋いでられる(何も話さなくても)


And I would still cherish every moment

全ての瞬間を胸に大切にしまっておくよ


And when I start to build my future, she's the main component

僕の将来設計の中で彼女はその中心にある


Call it dumb, call it luck, call it love or whatever you call it, but

馬鹿とか運だとか愛だとか何とでも呼んでくれ

 

Everywhere I go, I keep her picture in my wallet like

ただどこに行くにしても

俺は彼女の写真を財布に入れてるんだ

 

Take a look at my girlfriend

こうやって見せれるように

 

She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ

 

Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ

 

Take a look at my girlfriend

俺の彼女を見てくれよ


She's the only one I got (ba, ba, da, da)

もう俺には彼女しかいないんだ

 

Not much of a girlfriend

友達みたいに気軽に接せれるのに


I never seem to get a lot (ba, ba, da, da, ba, ba, da, da)

こんなに可愛い子は他にいないよ