洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

vampire - Olivia Rodrigo【歌詞和訳】

vampire

vampire

  • provided courtesy of iTunes

 

 

Hate to give the satisfaction asking how you're doing now

'ねえ、今何してる?'なんて聞いて

満足させるのは嫌いなの


How's the castle built off people you pretend to care about?

あなたが気にかけてるフリした人達に

作り直してもらったお城は過ごしやすい?


Just what you wanted

欲しいものは全部そこにあるんでしょ


Look at you, cool guy, you got it

めっちゃいいじゃん、かっこいいよ

やったね

 

I see the parties and the diamonds

パーティーやダイヤモンドが

 

sometimes when I close my eyes

目を閉じてても浮かんでくる


Six months of torture you sold as some forbidden paradise

あなたが与えた半年間の禁断の楽園は

まるで拷問のよう


I loved you truly

私は本当に愛してたのに


You gotta laugh at the stupidity

馬鹿さ加減に笑ってるでしょうね

 

 

 

I've made some real big mistakes

本当に大きな過ちを何度も犯したけど


But you make the worst one look fine

あなたはその状況から救ってくれるんだもの


I should've known it was strange

それがおかしいって気付くべきだったのにな

 

You only come out at night

あなたは夜しか会いに来ないんだから


I used to think I was smart

私は賢いって前は思ってたけど


But you made me look so naive

あなたが私を世間知らずにしたの


The way you sold me for parts

あなたが私をバラバラに壊した


As you sunk your teeth into me, oh

まるで私に歯を立てる時みたいにね


Bloodsucker, famefucker

血も名声も啜れるだけ啜って


Bleedin' me dry like a goddamn vampire

忌々しい吸血鬼のように私を吸い尽くしていく

 

 

 

And every girl I ever talked to told me you were bad, bad news

女友達に話す度にあなたは

やばいやつだって言われてたの


You called them crazy, God, I hate the way I called 'em crazy too

あなたは頭おかしいって

'あんた達こそ頭おかしいんじゃない?'なんて

言ってた自分が嫌になる


You're so convincing

あなたは本当に口が上手い


How do you lie without flinching?

どうしたらそんなに堂々と嘘がつけるの?

 

Oh, what a mesmerizing, paralyzing, fucked up little thrill

なんて魅惑なの

全てを麻痺させダメにしてしまうような刺激


Can't figure out just how you do it and God knows I never will

どうやってやってるのかもわからなければ

わかる日も来ないでしょう


Went for me and not her

他の子でなく私に近づいてきたのは


'Cause girls your age know better

あなたくらいの歳の女の子は

ちゃんとわかってたからなのね

 

 

 

I've made some real big mistakes

本当に大きな過ちを何度も犯したけど


But you make the worst one look fine

あなたはその状況から救ってくれるんだもの


I should've known it was strange

それがおかしいって気付くべきだったのに

 

You only come out at night

あなたは夜しか会いに来てくれなかった


I used to think I was smart

私は賢いって前は思ってたけど


But you made me look so naive

あなたが私を世間知らずにしたの


The way you sold me for parts

あなたが私をバラバラに壊した


As you sunk your teeth into me, oh

まるで私に歯を立てる時みたいにね


Bloodsucker, famefucker

血も名声も啜れるだけ啜って


Bleedin' me dry like a goddamn vampire

忌々しい吸血鬼のように私を吸い尽くしていく

 

 

 

You said it was true love, but wouldn't that be hard?

真実の愛だなんて言ってたのに

それってそんなに難しいことだった?


You can't love anyone 'cause that would mean you had a heart

あなたは誰も愛することなんてできない

だってあなたには心なんてものないから


I tried to help you out, now I know that I can't

あなたを助けようとも頑張ってみたけど

今ならそんなことできないってわかる


'Cause how you think's the kind of thing I'll never understand

だってあなたの考え方なんて私には

到底理解できっこない

 

 

 

I've made some real big mistakes

本当に大きな過ちを何度も犯したけど


But you make the worst one look fine

あなたはその状況から救ってくれるんだもの


I should've known it was strange

それがおかしいって気付くべきだったのにな

 

You only come out at night

あなたは夜しか会いに来ないんだから


I used to think I was smart

私は賢いって前は思ってたけど


But you made me look so naive

あなたが私を世間知らずにしたの


The way you sold me for parts

あなたが私をバラバラに壊した


As you sunk your teeth into me, oh

まるで私に歯を立てる時みたいにね


Bloodsucker, famefucker

血も名声も啜れるだけ啜って


Bleedin' me dry like a goddamn vampire

忌々しい吸血鬼のように私を吸い尽くしていく