洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Fall in Love Alone - Stacey Ryan【歌詞和訳】

Fall In Love Alone

Fall In Love Alone

  • Stacey Ryan
  • ポップ
  • ¥255

 

 

I'm familiar with unrequited

報われない恋には慣れてるの


I know you got a heart that’s undecided just like mine

あなたの心が私に決まりきってないことも

わかってる、私もそうだから


It takes it sweet time

付き合う前の楽しい時間

 

I been shy to dive into the deep end

慎重な性格で今まで

深みにハマったことなんてなかった


Cause I don’t really wanna lose a good friend

だって良い友達を本当に失いたくなかったの

 

But I might find something divine

でも素敵なものを見つけちゃったみたい

 

 

 

It’s electric every time we touch

触れ合う度に電流が走って


I’ve been living for this head rush

この溺れちゃうような感覚をずっと待ってた


But sometimes it’s too much

でも時々行きすぎちゃう時もあるよね

 

 

 

If we never try

もし試してみなかったら


How will we know

どうやってわかるっていうの


Baby how far this thing could go

私たちがどれくらい続くかなんて

 

Give me a sign

サインを出して


If I'm on your mind

もし私があなたの心の中にいるのなら


I don’t want to fall in love alone

片思いなんて嫌だよ

 

 

 

I wish that I could tell what you were thinking

あなたの考えを言い当てられたらいいのにな


I hate that I slip up when I’ve been drinking but oh well

酔ってる間にヘマをするのなんて嫌なのに


I can’t help myself

ああ、またやっちゃった

 

I'm getting really tired of the back and forth

一進一退の関係に本当に疲れてきたの


Why don’t we just give on to this driving force I mean

もう流れに身を任せちゃおうよ、だって


There’s something between us

私たちの間には何か通じ合うものがあるもの

 

 

 

It’s electric every time we touch

触れ合う度に電流が走って


I’ve been living for this head rush

この溺れちゃうような感覚をずっと待ってた


But sometimes it’s too much

でも時々行きすぎちゃう時もあるよね

 

 

 

If we never try

もし試してみなかったら


How will we know

どうやってわかるっていうの


Baby how far this thing could go

私たちがどれくらい続くかなんて

 

Give me a sign

サインを出して


If I'm on your mind

もし私があなたの心の中にいるのなら


I don’t want to fall in love alone

片思いなんて嫌だよ

 

 

 

If we never try

もし試してみなかったら


How will we know

どうやってわかるっていうの


Baby how far this thing could go

私たちがどれくらい続くかなんて

 

Give me a sign

サインを出して


If I'm on your mind

もし私があなたの心の中にいるのなら


I don’t want to fall in love alone

片思いなんて嫌だよ

 

 

 

Fall, I don’t wanna fall

ねえ、嫌なの


I don’t wanna fall in love alone

片思いなんて嫌だよ