洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Flower - Miley Cyrus【歌詞和訳】

Flowers

Flowers

 

 

We were good, we were gold

私たちが一緒にいた時はお互い輝いてた


Kind of dream that can't be sold

売ることなんてできない夢みたいだったよね


We were right 'til we weren't

私たちは上手くやってきてた、ダメになるまでは


Built a home and watched it burn

お互いが安心できる居場所だったのに

ダメになり始めてからは為す術もなかった

 

 

 

Hum, I didn't wanna leave you

あなたから離れたくなかったよ


I didn't wanna lie

嘘もつきたくなかった


Started to cry, but then remembered I

でも泣き始めてから思い出したの、わたし

 

 

 

I can buy myself flowers

自分で花なんて買えるし


Write my name in the sand

砂浜に自分の名前だって書ける


Talk to myself for hours

自分とのお喋りだって何時間もできるし


Say things you don't understand

あなたが理解できないことだって

私相手なら話せる


I can take myself dancing

自分1人でダンスだって踊りに行けるし


And I can hold my own hand

自分の手は自分で握れる


Yeah, I can love me better than you can

そう、あなたより私は

私をもっと上手く愛してあげられるの

 

 

 

Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの


Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの

 

 

 

Paint my nails cherry-red

チェリーレッドにネイルして


Match the roses that you left

あなたが置いていった薔薇に合わせてみる


No remorse, no regret

自分を責める気持ちも後悔もない


I forgive every word you said

あなたが言った言葉全部許してあげる

 

 

 

Ooh, I didn't wanna leave, baby

あなたから離れたくなかったよ


I didn't wanna fight

喧嘩もしたくなかった


Started to cry, but then remembered I

でも泣き始めてから思い出したの、私

 

 

 

I can buy myself flowers

自分で花なんて買えるし


Write my name in the sand

砂浜に自分の名前だって書ける


Talk to myself for hours

自分とのお喋りだって何時間もできるし


Say things you don't understand

あなたが理解できないことだって

私相手なら話せる


I can take myself dancing

自分1人でダンスだって踊りに行けるし


And I can hold my own hand

自分の手は自分で握れる


Yeah, I can love me better than you can

そう、あなたより私は

私をもっと上手く愛してあげられるの

 

 

 

Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの


Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの

 

Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの


Can love me better, oh, I

自分で自分をもっと愛せるんだよ、私

 

 

 

I didn't wanna leave you

あなたから離れたくなかったよ


I didn't wanna fight

喧嘩もしたくなかった


Started to cry, but then remembered I

でも泣き始めてから思い出したの、わたし

 

 

 

I can buy myself flowers

自分で花なんて買えるし


Write my name in the sand

砂浜に自分の名前だって書ける


Talk to myself for hours

自分とのお喋りだって何時間もできるし


Say things you don't understand

あなたが理解できないことだって

私相手なら話せる


I can take myself dancing

自分1人でダンスだって踊りに行けるし


And I can hold my own hand

自分の手は自分で握れる

 

Yeah, I can love me better than
Yeah, I can love me better than you can

そう、あなたより私は

私をもっと上手く愛してあげられるの

 

 

 

Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの


Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの

 

Can love me better

自分で自分をもっと愛せる


I can love me better, baby

もっと愛してあげられるの


Can love me better, I

自分で自分をもっと愛せるんだよ、私