洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Primadonna - MARINA【歌詞和訳】

 

 


Primadonna girl, yeah

プリマドンナガール


All I ever wanted was the world

世界を手に入れたかったの


I can't help that I need it all

だって我慢できないくらい欲しいんだもん


The primadonna life, the rise and the fall

プリマドンナの人生は波乱万丈なの

 

You say that I'm kinda difficult

私は'ちょっと気難しい'だなんて言うけど


But it's always someone else's fault

そんなのみーんな他の人のせいだから


Got you wrapped around my finger, babe

もう私があなたを捕まえちゃったから


You can count on me to misbehave

私のわがままにちゃんと付き合ってね

 

Primadonna girl

プリマドンナガール

 

 


Would you do anything for me?

私のためなら何でもしてくれる?


Buy a big diamond ring for me?

大きいダイヤの指輪も買ってくれるでしょ?


Would you get down on your knees for me?

私のために跪いてくれるよね?


Pop that pretty question right now, baby

これが今パッと思い浮かんだ可愛い疑問

 

Beauty queen on a silver screen

銀幕の美しい女王様


Living life like I'm in a dream

夢の中で生活してるみたいな気分


I know I've got a big ego

私って昔っからエゴが強いの


I really don't know why it's such a big deal though

それの何が問題なのかマジでわかんないけどね

 

 

 

And I'm sad to the core, core, core

心の底から悲しいよ


Every day is a chore, chore, chore

日々は同じことの繰り返し


When you give, I want more, more, more

あなたが何かくれても

私ってもっともっともーっと欲しくなっちゃう


I wanna be adored

めいっぱい可愛がられたいの

 

 

 

'Cause I'm a primadonna girl, yeah

だって私プリマドンナガールなんだもん


All I ever wanted was the world

世界を手に入れたかったの


I can't help that I need it all

我慢できないくらい全部欲しいんだってば


The primadonna life, the rise and the fall

プリマドンナの人生は波乱万丈なの

 

You say that I'm kinda difficult

私は'ちょっと気難しい'だなんて言うけど


But it's always someone else's fault

そんなのみーんな他の人のせいだから


Got you wrapped around my finger, babe

もう私があなたを捕まえちゃったから


You can count on me to misbehave

私のわがままにちゃんと付き合ってね

 

Primadonna girl

プリマドンナガール

 

 


Fill the void up with celluloid

フィルムは私でいっぱい


Take a picture, I'm with the boys

写真を撮って、もちろん私は男の子たちと一緒


Get what I want, 'cause I ask for it

私が欲しいものを持ってきて

だって私が頼んでるんだから


Not because I'm really that deserving of it

私がそれに相応しいかは関係ないの

 

Living life like I'm in a play

演劇の中を生きてる気分


In the limelight I want to stay

ずっと脚光を浴びていたい


I know I've got a big ego

私って昔っからエゴが強いの


I really don't know why it's such a big deal though

それの何が問題なのかマジでわかんないけどね

 

 

 

Going up, going down, down, down

気分も人生も上がったり下がったり


Anything for the crown, crown, crown

でもトップに立つためなら何だってしちゃう


When the lights dimming down, down, down

ライトが徐々に消えていっても


I spin around

私はずっと踊り続ける

 

 

 

'Cause I'm a primadonna girl, yeah

だって私プリマドンナガールなんだもん


All I ever wanted was the world

世界を手に入れたかったの


I can't help that I need it all

我慢できないくらい全部欲しいんだってば


The primadonna life, the rise and the fall

プリマドンナの人生は波乱万丈なの

 

You say that I'm kinda difficult

私は'ちょっと気難しい'だなんて言うけど


But it's always someone else's fault

そんなのみーんな他の人のせい


Got you wrapped around my finger, babe

もう私があなたを捕まえちゃったから


You can count on me to misbehave

私のわがままにちゃんと付き合ってね

 

 

 

Primadonna girl, yeah

プリマドンナガール


All I ever wanted was the world

世界を手に入れたかったの


I can't help that I need it all

だって我慢できないくらい欲しいんだもん


The primadonna life, the rise and the fall

プリマドンナの人生は波乱万丈なの

 

You say that I'm kinda difficult

私は'ちょっと気難しい'だなんて言うけど


But it's always someone else's fault

そんなのみーんな他の人のせい


Got you wrapped around my finger, babe

もう私があなたを捕まえちゃったから


You can count on me to misbehave

私のわがままにちゃんと付き合ってね

 

Primadonna girl

人生は私が主役なの