洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Potential - Lauv【歌詞和訳】

Potential

Potential

  • ラウヴ
  • ポップ
  • ¥204

 

 

We've been friends for years

何年も友達としてやってきたね

 

And you were always here

いつもそばにいてくれた

 

Through my heartbreak tears

失恋で涙を流した時も

 

But none of them compare to you

でも誰も君には敵わないよ

 

 

 

Never told you why

理由は言ったことなかったね

 

Always held inside

いつも心に隠してた

 

No more tears to cry

もう涙は必要ない

 

I'm not afraid, I gotta say

恐れはしない 今伝えるよ

 

 

 

Oh, damn, I think we got potential

ねえ、俺らって可能性があると思うんだ

 

I call it how I see it, and I see it in my mental

見てるだけは終わりにする ずっとわかってた

 

Like, damn, I know we could be special

ねえ、俺らって特別になれないかな

 

I'll sell you on the vision, but this heart is not for rental

君を説得するけどこの心は貸せないんだ

 

 

 

Like, damn, don't mean no disrespectful

余計なお世話だったらごめんね

 

I know you're with somebody, but your body shouldn't settle

他の奴がいるのは知ってるけど相応しくない

 

Like, damn, I think we got p-, I think we got p-

I think we got potential

I think we got potential, oh, whoa

俺らって可能性があると思うんだ

 

 

 

Had a heart attack

心を奪われたんだ

 

When I told you that

俺が話した時に

 

That I loved you back

俺も愛してると

 

You never said, but I always knew

君は何も言わなかったけどいつもわかってた

 

 

 

You'll be the one at the afterparty

二次会には2人で行こう

 

After the fun, you'll admit you want me

楽しんだ後なら君も俺が必要って認めるよ

 

Like, ooh-ooh-ooh, ooh-ooh

I want you-ooh-ooh, ooh-ooh

俺に君が必要なように

 

 

 

Oh, damn, I think we got potential

ねえ、俺らって可能性があると思うんだ

 

I call it how I see it, and I see it in my mental

見てるだけは終わりにする ずっとわかってた

 

Like, damn, I know we could be special

ねえ、俺らって特別になれないかな

 

I'll sell you on the vision, but this heart is not for rental

君を説得するけどこの心は貸せないんだ

 

 

 

Like, damn, don't mean no disrespectful

余計なお世話だったらごめんね

 

I know you're with somebody, but your body shouldn't settle

他の奴がいるのは知ってるけど相応しくない

 

Like, damn, I think we got p-, I think we got p-

I think we got potential

俺らって可能性があると思うんだ

 

 

 

With a body like that, body like that

体はわかってるんだ

 

I don't want nobody else

他の誰もいらないって

 

With a body like that, body like that

体はわかってるんだよ

 

I just want you to myself

俺には君が必要だって

 

With a body like that, body like that

体はわかってるんだ

 

I don't want nobody else

他の誰もいらないって

 

With a body like that, body like that

体はわかってるんだよ

 

I just can't keep my hands to myself

どうしても手が伸びてしまう

 

 

 

Like, damn, I think we got potential

ねえ、俺らって可能性があると思うんだ

 

I call it how I see it, and I see it in my mental

見てるだけは終わりにする ずっとわかってた

 

Like, damn, I know we could be special

ねえ、俺らって特別になれないかな

 

I'll sell you on the vision, but this heart is not for rental

君を説得するけどこの心は貸せないんだ

 

 

 

Like, damn, don't mean no disrespectful

余計なお世話だったらごめんね

 

I know you're with somebody, but your body shouldn't settle

他の奴がいるのは知ってるけど相応しくない

 

Like, damn, I think we got p- (I think we got p-)

I think we got p- (I think we got p-)

I think we got potential, oh, oh, oh, whoa

I think we got p-, I think we got p-

I think we got potential

俺らって可能性があると思うんだ