洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

No - Meghan Trainor【歌詞和訳】

NO

NO

 

 

I think it's so cute 

すごく可愛いし

 

And I think it's so sweet

すごく愛らしいとは思うの

 

How you let your friends encourage you

友達に励ましてもらって

 

To try and talk to me

私に声を掛けようとしてるのは

 

But let me stop you there

でもちょっとストップ

 

Oh, before you speak

君が喋り出す前に...

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだよ

 

 

 

My name is no

私の名前はNO

 

My sign is no

私の星座はNO

 

My number is no

私の電話番号はNO

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

My name is no (no)

名前も教えないし

 

My sign is no (no)

星座も教えない

 

My number is no (no)

電話番号なんてもってのほか

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

 

 

First you gonna say, you ain't running game

一言目で興味なくなったの

 

Thinking I'm believe in every word

何でも信じると思ってる?

 

Call me beautiful, so original

"綺麗だね"なんて聞き飽きてる

 

Telling me I'm not like other girls

"他の女の子とは違う"のね

 

I was in my zone before you came along

君が来るまで楽しかったのに

 

Now I'm thinking maybe you should go

もういなくなってくれないかな

 

Blah, blah, blah

放つ言葉にも興味がない

 

I be like: Nah to the ah, to the no, no, no

言ってるでしょ"答えは全部NOだから"って

 

 

 

All my ladies listen up

淑女のみんな、聞いてちょうだい

 

If that boy ain't giving up

もし男の子が諦めなかったら

 

Lick your lips and swing your hips

唇を舐めておしりを振って

 

Girl, all you gotta say is

言うべき言葉はこれだけ

 

 

 

My name is no

私の名前はNO

 

My sign is no

私の星座はNO

 

My number is no

私の電話番号はNO

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

My name is no (no)

名前も教えないし

 

My sign is no (no)

星座も教えない

 

My number is no (no)

電話番号なんてもってのほか

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

 

 

Thank you in advance, I don't wanna dance (no)

踊る気分じゃないの、ありがとう

 

I don't need your hands all over me

触ってこなくて大丈夫

 

If I want a man, then I'ma get a man

男が欲しければ自分からいくから

 

But it's never my priority

元々興味はないけどね

 

I was in my zone before you came along

君が来るまで楽しかったのにな

 

Don't want you to take it personal

やだ、むきにならないで

 

Blah, blah, blah

放つ言葉にも興味がない

 

I be like: Nah to the ah, to the no, no, no

言ってるでしょ"答えは全部NOだから"って

 

 

 

All my ladies listen up

淑女のみんな、聞いてちょうだい

 

If that boy ain't giving up

もし男の子が諦めなかったら

 

Lick your lips and swing your hips (that's right)

唇を舐めておしりを振って

 

Girl, all you gotta say is

言うべき言葉はこれだけ

 

 

 

My name is no

私の名前はNO

 

My sign is no

私の星座はNO

 

My number is no

私の電話番号はNO

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

My name is no (no)

名前も教えないし

 

My sign is no (no)

星座も教えない

 

My number is no (no)

電話番号なんてもってのほか

 

You need to let it go

放っといてくれる

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

 

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

私に手出しなんてしてこないで

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

手出ししてこないでほしい

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

あなたに手出しなんてできないよ

 

I'm feeling (nah to the ah, to the no, no, no)

答えは全部NOだから

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

私に手出しなんてしてこないで

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

手出ししてこないでほしい

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

あなたに手出しなんてできないよ

 

I'm feeling (nah to the ah, to the no, no, no)

答えは全部NOだから

 

 

 

All my ladies listen up (said: All my ladies)

淑女のみんな、聞いてちょうだい

("淑女のみんな"って言ってんの)

 

If that boy ain't giving up

もし男の子が諦めなかったら

 

Lick your lips and swing your hips (no, no)

唇を舐めておしりを振って

 

Girl all you gotta say is (no, no)

言うべき言葉はこれだけ

 

 

 

My name is no (hey, oh)

私の名前はNO

 

My sign is no

私の星座はNO

 

My number is no

私の電話番号はNO

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

My name is no (no)

名前も教えないし

 

My sign is no (no)

星座も教えない

 

My number is no (no)

電話番号なんてもってのほか

 

You need to let it go

放っといてくれる?

 

You need to let it go

私のことは放っておいて

 

Need to let it go

放っといてってば

 

Nah to the ah, to the no, no, no

答えは全部NOだから

 

 

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

私に手出しなんてしてこないで

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

手出ししてこないでほしい

 

I'm feeling (untouchable, untouchable)

あなたに手出しなんてできないよ

 

I'm feeling (nah to the ah, to the no, no, no)

答えは全部NOだから