洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Fantasizing - Derryl Wezy【歌詞和訳】

Fantasizing

Fantasizing

  • Darryl Wezy
  • インディ・ポップ
  • ¥255

 

 

It’s darker than I thought at first

最初に思った時より随分暗くなってきたな


Together we’re jumping from the boat

一緒にボートから飛び降りよう


We live like moron and dumber

僕らは能なしとまぬけみたいに生きてる


I can’t stand something’s come undone

今ある何かが崩れるなんて耐えられないけど


But you could laugh like no others done

君は誰にも真似できないような顔で笑うんだね


We’ve seen it all, oh sparkle...

見てきたもの全てが煌めいて...

 

 

 

All the words fly, they’re shining on the stars

言葉は宙を舞って星の上で輝き


And love is dancing on the show

愛はショーの中で踊っている

 

All the words fly, they’re shining on the stars

言葉は宙を舞い星の上で輝き


And love is dancing on the show

愛はショーの中で踊っている


And it’s beautiful...

その光景が美しくて...

 

 

 

Can’t you see lightning?

稲光が見えないの?

 

I can’t stop screaming

僕は叫ぶのを止められないよ


Staring and dreaming, it’s fantasizing

君は向こうを見つめたまま夢見心地になって

空想にふけってしまうんだ


Can’t you see I’m dying?

僕が死にそうなのがわからない?

 

I can’t stop blaming

文句が口から出て止まらない


It’s cool in a different way that I’m just enjoying...

同じものを見てても君の興味は

僕とは違うところにあるみたいだね...

 

 

 

It’s the night where our chemistry

僕らの化学反応が起きるのは夜


Is working with our energy

2人のパワーで起こすんだ


We scream like 3D thunder

雷くらいうるさい声で叫んでしまう


Tomorrow we will realize

そして明日気づくんだろうな


Now we could laugh, like no others done

他の人たちじゃ真似できないような笑顔で

今の僕らは笑えたんだって


We’ve seen it all, it’s danger...

わかってるんだ、危ないなあ...

 

 

 

All the things gone, like genie on the spot

全てのものがその場でぱっと消えたんだ、

まるでおとぎ話のジーニーみたいに


The ghosts are laughing on the show

おばけがショーの中で笑ってる

 

All the things gone, like genie on the spot

全てのものがその場でぱっと消えたんだ、

まるでおとぎ話のジーニーみたいに


The ghosts are laughing on the show

おばけがショーの中で笑ってる


And it’s beautiful...

それが美しくて...

 

 

 

Can’t you see lightning?

稲光が見えないの?

 

I can’t stop screaming

僕は叫ぶのを止められないよ


Staring and dreaming, it’s fantasizing

君は向こうを見つめたまま夢見心地になって

空想にふけってしまうんだ


Can’t you see I’m dying?

僕が死にそうなのがわからない?

 

I can’t stop blaming

文句が口から出て止まらない


It’s cool in a different way that I’m just enjoying...

同じものを見てても君の興味は

僕とは違うところにあるみたいだね...

 

Da da da da da da…