洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Rumors feat. Cardi B - Lizzo【歌詞和訳】

Rumors

Rumors

  • Lizzo & Cardi B
  • ポップ
  • ¥255

 

 

They don't know I do it for the culture, goddamn

私が文化のためにやってるだなんて

知らないくせに、嫌になる


They say I should watch the shit I post, oh, goddamn

自分の投稿にもっと気をつけろとか

ああうるさい


Say I'm turnin' big girls into hoes, oh, goddamn

体型の大きな女の子たちを

私がふしだらにしていってる?

本当うざったいな


They say I get groupies at my shows, oh, goddamn

自分のショーに来るファンを食ってるって?

いい加減にして

 

 

 

All the rumors are true, yeah

その噂全部ホントだよ


What ya heard, that's true, yeah

あんたが聞いたこと、それホントだから


I fuck him and you, yeah

あいつも食うしあんたもね


If you believe I do that

そう思うんならやってやるよ


Had to cut some hoes loose, yeah

女の子を何人か切らなきゃいけなくて


NDA, no loose lips

NDAを結んで秘密だけは守らせたのに


Now them hoes tryna sue me

その子たちったら私を訴えようとしてんだって


Bitch, I don't give two shits

まあ別に全く興味ないけどね

 

 


All the rumors are true, yeah

その噂全部ホントだよ


I've been in the bamboo, yeah

私ずっと竹の中にいたの


Focused on this music

音楽に集中してた


My ex nigga, he blew it

あたしの元彼、なんかしくってたね


Last year, I thought I would losе it

去年は途方に暮れるかと思ってた


Readin' shit on the internеt

ネットの悪口を読みながら


My smoothie cleanse and my diet

スムージーで私の食生活を浄化したりして


No, I ain't fuck Drake yet (ha)

待って、ドレイクとはヤらないからね私

 

 

 

Spendin' all your time tryna break a woman down

1人の女性を破滅させるために

時間をフルで費やしてるけど


Realer shit is goin' on, baby, take a look around

クソみたいな現実は進んでってんだよ

ちょっと周り見てみな


If you thought that I was ratchet with my ass hangin' out

私はこの自慢のケツで失礼を働いてるって

あんたがそう思うんなら


Just wait until the summer when they let me out the house, bitch

私が家から出る夏までただ待ってな、ビッチ

 

(Talkin', talkin', talkin')

(お喋りばっかり)


Give 'em somethin' to talk about

何かあの人らにトークの話題でもあげてやって


Sick of rumors (ooh)

噂話にはうんざり


But haters do what they do (uh)

でも私を嫌う人は何やっても変わらないから


Haters do what they do (Cardi)

嫌いな人は何やっても悪口言うもんだよね

 

 

 

All the rumors are true, yeah

その噂全部ホントだよ


Fake ass, fake boobs, yeah

ケツも胸も偽物


Made a million at Sue's, yeah

Sue'sで100万ドル稼いだ


Y'all be runnin' with fake news, yeah

あんたらみんなフェイクニュース

踊らされてんだね


Cardi ain't poppin', no, that's a machine (huh?)

跳ねてんのはカーディじゃなくてマシーンの方


Nobody listen, they buyin' them streams (hmm)

誰も音楽は聴かずにストリームを買うんだって


They even post it on blogs overseas

海外では自分のブログにポストしやがって


And lie in a language I can't even read

私が読めもしない言語で嘘をつく


The fuck do this mean?

これなんて書いてんだよ

 

 


Look, I'm a Bronx bitch with some pop hits

ねえ、私はブロンクス生まれでヒット曲持ち


Used to pop off when they pop shit (woo)

昔は他が売れるたび強がったりもしたけど


But I'm calmed down and I'm locked in

今は落ち着いて大人しくしてる


And my records live in the top ten

私の売上はいつもトップテン入り


Lizzo, teach me about big girl coochie (okay)

リゾ、大きい女の子のアソコを教えてよ


Last time I got freaky, the FCC sued me

最後私がおかしくなったときは

FCCが私を訴えてきたけど


But I'm gonna keep doin' what I wanna do

私は私がやりたいことを続けるの


'Cause all the rumors are

だってその噂全部

 

 


All the rumors are true, yeah

その噂全部ホントだよ

 

They hated on me since school, yeah

学生時代からみんな私のこと嫌ってた


I never thought I was cool, yeah

自分がクールだなんて思ったことなかった


Now me and Cardi, we cool, yeah

今は私とカーディ、うちらクールでしょ


I love hoes on poles, yeah (woo)

ポール遊びをする女の子が好きなの


I am body goals, yeah

私自身が目指すべき理想のボディー


This shit from my soul, yeah

魂から込み上げてくる


Black people made rock and roll, yeah

黒人がロックンロールを生み出したんだよ

 

 

 

While spendin' all your time tryna break a woman down

1人の女性を破滅させるために

時間をフルで費やしてる間に


Realer shit is goin' on, baby, take a look around

クソみたいな現実は進んでってんだよ

ちょっと周り見てみな


If you thought that I was ratchet with my ass hangin' out

私はこの自慢のケツで失礼を働いてるって

あんたがそう思うんなら


Just wait until the summer when they let me out the house, bitch

私が家から出る夏までただ待ってな、ビッチ

 

What they say? (Yeah)

なんて言ってる?


What they say? (Yeah)

あいつらなんだって?


(Talkin', talkin', talkin')

(お喋りばっかり)


Give 'em somethin' to talk about

何かあの人らにトークの話題でもあげてやって


Sick of rumors (ooh)

噂話にはうんざり


But haters do what they do

でも私を嫌う人は何やっても変わらないから


Haters do what they do

嫌いな人は何やっても悪口言うもんだよね

 

All the rumors are true

その噂ぜーんぶ本当


(Rumors, yeah) yeah!

Sheesh

やれやれ