洋楽翻訳ブログ【英語勉強中】

英語の学び直しがてら、好きな曲を翻訳しようと思います。意訳が多いので悪しからず。

Miles On It - Kane Brown & Marshmello【歌詞和訳】

Miles On It

Miles On It

  • Marshmello & KANE BROWN
  • カントリー
  • ¥255

 

 



New truck, big lift

新しいトラック、大きなリフト

 

Old roads we've been

僕らが辿った古い道路

 

Tearing up since way back when

あの頃を思い出すと胸が痛むけど

 

But these wheels are innocent

でもこのホイールには何の罪もない

 

New hitch, new seats

新しいヒッチに新しいシート

 

No history

何の過去もない

 

And you just can't fake that

君にそんなふりできないでしょ

 

So, let's change that

だから変えてしまおう

 

 

 

Girl, let's go put some miles on it

メーターを進ませよう

 

Back of the Chevy with the engine running

エンジンのかかったシボレーの後ろで

 

Just you and me in a truck bed wide like a

California King

馬鹿みたいに広い荷台には僕ら二人だけ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味わかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

Back of the Chevy with the engine running

エンジンのかかったシボレーの後ろで

 

Just you and me in a truck bed wide like a California King

馬鹿みたいに広い荷台には僕ら二人だけ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

 

 

All night, no brakes

一晩中ブレーキなんて使わない

 

All tail, no gate

つけっぱのテールランプ、ゲートなんてない

 

Ain't gotta try too hard

そんな必死になる必要はないさ

 

My baby's push to start

可愛い子のスタートボタン

 

All torque, full speed

トルクいっぱい、フルスピード

 

Off-road, on me

僕の上でオフロード

 

Zero to a hundred-fast

0-100km/h加速

 

My foot ain't touch the gas

僕の足はアクセルなんて踏まないよ

 

 

 

I said, "Hey, baby, slow it down, let's make it last"

僕は言うんだ

"ねえ、スピード落とそう、長く楽しもうよ"

 

You said, "Where's the fun in that?"

君は言う"それの何が楽しいの?"

 

Yeah, let's go

そうだね、行こう

 

 

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

Back of the Chevy with the engine running

エンジンのかかったシボレーの後ろで

 

Just you and me in a truck bed wide like a California King

馬鹿みたいに広い荷台には僕ら二人だけ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

 

 

Mile after mile after mile after mile

何マイル先までもどこまで行っても

 

Turn up the night like that radio dial

ラジオのダイアルのように夜を盛り上げよう

 

Shoulder to shoulder where nobody knows

肩を並べて誰も知らない場所へ

 

Know where we're going, we ain't going home

行先はわかってる、家には帰らない

 

 

 

We're putting miles on it

僕らはただメーターを進めるんだ

 

Back of the Chevy with the engine running

エンジンのかかったシボレーの後ろで

 

Just you and me in a truck bed wide like a California King

馬鹿みたいに広い荷台には僕ら二人だけ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

Back of the Chevy with the engine running

エンジンのかかったシボレーの後ろで

 

Just you and me in a truck bed wide like a California King

馬鹿みたいに広い荷台には僕ら二人だけ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ

 

We could break it in if you know what I mean

僕らで開拓していける、意味はわかるでしょ

 

Put some miles on it

メーターを進めるんだ